Tehokas tiedote on juuri niin toimiva ja vakuuttava, kuin sen sisältökin on. Kiinnostava otsikko, sitä vastustamattoman hyvin tukeva ingressi sekä paljon kiinnostavaa tietosisältöä pursuava leipäteksti ovat esimerkillisen tiedotteen perusrakenteita. Lopullisen viimeistelyn kruunaa laadukas oheissisältö: pysäyttävät kuvat, videot, infografiikat ja linkit muualle nettiin. Tällaisesta tiedotteesta myös journalistit tykkäävät. Ehkä jopa pysäyttäväksi tarkoitetun artikkelikuvamme poliisitkin. Lataa toimiva tiedotepohja itsellesi artikkelin lopusta.

Lue lisää

Median lempilapsi on avoin ja kiinnostava ihminen. Juuri heitä viihdejournalisti etsii juttujensa aiheeksi. Ihmiset ja tarinat kiinnostavat, joten siksi niitä käsitellään mediassa yhä enemmän. Minkälaisia tarinoita sinun kannattaisi markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisena nostaa esiin? Osaatko tarjota medialle kiinnostavia ihmisiä haastateltavaksi?

Lue lisää

Sisältömarkkinointi on kuollut. Näin julistaa tällä hetkellä myös moni markkinoinnin ja viestinnän ammattilainen. Samaan aikaan hän kuitenkin päivittää someaan, kirjoittaa artikkeliaan ja suunnittelee videonsa sisältöä. Sanana “sisältömarkkinointi” alkaa olla kohta yhtä kaluttu kuin koiran pureskelema vanha tohveli. Mutta niin se vaan edelleen toimii käytännössä. Miksi?

Lue lisää

Viihdemedia ei ole enää haukkumasana. Ainakaan jokaiselle meistä. Kaikki mediasisältö on muuttunut viime vuosina paljon viihteellisemmäksi. Ilta-Sanomien Marko Lempisen mukaan viihteellisyys näkyy etenkin siinä, että asiat kerrotaan mediassa yhä enemmän ihmisten ja tunteiden kautta. Miten median viihteellistyminen vaikuttaa organisaatioiden viestintään ja markkinointiin?

Lue lisää