Nopea kriisiviestintä on yleensä paras vaihtoehto kriisisissä kuin kriisissä. Samalla pitää kuitenkin löytyä myös malttia, jotta pääviestisi eivät kriisitilanteessa synnytä aivan uusia ongelmia. Muista myös huomioida erilaiset kohderyhmät kriisissä. Asiakasnäkökulma on hyvä olla kriisiviestinnässä mukana alusta alkaen.

Viestintä tapahtuu sekä kansallisesti että kansainvälisesti jo lähes valon nopeudella. Nopea kriisiviestintä ei ole tästäs säännöstä poikkeus. Pikemminkin päinvastoin. Nopeus kuitenkin lisää organisaatioiden haasteita pysyä ajan tasalla eri tilanteissa. Kriisitilanteessa aikataulut ovat äärimmäisen tiukat, jolloin suurin haaste on pitää yrityksen omat viestit johdonmukaisina ja yhteneväisinä.

Toimivan kriisiviestinnän taustalla on oltava ajantasainen kriisiviestintäsuunnitelma. Vastuiden on oltava selkeitä, toiminnan ammattimaista ja suunnitelman on katettava koko organisaatio. Siksi myös sisäisen viestinnän on toimittava jo ennen kriisiä, sen aikana ja myös kriisin jälkeen.

Kerron kriisiviestinnän nopeudesta ja merkityksestä lisää ja yksityiskohtaisemmin Kriisiviestinnän tehopäivä 2018 -koulutuksessa, joka järjestetään Helsingissä 11.4.2018. Tutustu koulutukseen ja ilmoittaudu mukaan.

Lue koko artikkeli

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.