Hyvä Twitter-tili ei synny itsestään. Ei riitä, että perustat tilin ja jäät vain odottelemaan suurta someihmettä. Kaikissa somepalveluissa ihmiset ovat tärkeitä. Twitterissä henkilöstön tilien tuki yhteisön tileille on erityisen tärkeää. Onneksi Twitterissäkin vaivannäkö yleensä palkitaan. Jokainen yhteisö voi saavuttaa Twitterillä ainakin kolme selvää hyötyä.

Somessa organisaation kannattaa käyttää niitä kanavia, joissa sen kohderyhmätkin ovat. Vaikka Twitteriä käyttää prosentuaalisesti melko pieni joukko suomalaisia, etsii moni heistä kuitenkin Twitterin kautta tietoa ja haluaa kohdata organisaatioita myös siellä.

– Nykyisellään jaottelu B2B- tai B2C -kohderyhmiin ei ole sosiaalisessa mediassa enää täysin toimiva ajattelumalli. Somessa näkyy H2H-mentaliteetti. Ihmiset puhuvat siellä toisille ihmisille. Erityisesti tämä pätee juuri Twitteriin. Siksi myös organisaatioilla on syytä olla hyvinkin inhimillinen ja persoonallinen profiili ja tapa viestiä, toteaa Viestintäpalvelu Taika Oy:n Twitter-asiantuntija Tia Härkönen.

Yhteisö voi Twitterissä ottaa osaa keskusteluihin ja tuoda organisaatiostaan esiin sellaisia piirteitä ja arvoja, joita siihen ei ehkä normaalisti liitetä. Tällä voi olla suuri merkitys esimerkiksi uusien työntekijöiden rekrytoinnissa sekä brändin luonnissa.

Lue artikkeli kokonaisuudessaan

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.