Kiinnostava mediatiedote herättää median ruokahalun. Tiedotteiden lähettäminen ei saa kuitenkaan koskaan olla pelkkää kalastamista ilman selviä päämääriä. Mainonnalla voi kovalla rahalla saada paljonkin tuloksia lyhyessä ajassa. Mediatiedotteiden kanssa nopeita voittoja on vain hyvin vähän tarjolla. Toisaalta kärsivällinen, säännöllinen ja sisällön laadusta kiinnipitävä mediaviestintä tuottaa tuloksia ja on myös kustannustehokasta.

Viestintä ja markkinointi tavoittelevat samoja asioita. Yksinkertaistaen kyse on aina myynnin lisäämisestä tai paremman vaikuttavuuden saamisesta. Keinot kuitenkin vaihtelevat. Nykyisin viestintä ja markkinointi limittyvät toisiinsa entistä tiukemmin. Siksi rajanveto niiden välillä on koko ajan vaikeampaa. Toisaalta, eipä siihen ole mitään syytäkään. Kiinnostava mediatiedote on esimerkiksi aina hyvää sisältömarkkinointia – ja hyvä sisältömarkkinointiartikkeli on erinomainen pohja kiinnostavalle mediatiedotteelle.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.