Toimiva yritysviestintä edellyttää hyviä ja avoimia suhteita eri sidosryhmiin. Myös toimittajiin, joita voi mediasuhteiden rakentamisessa ajatella tärkeinä asiakkaina.
Lue lisääMedia
Kriisiviestinnässä on tärkeää olla nopea. Muista kuitenkin maltti, jotta pääviestit tilanteesta eivät synnytä uusia ongelmia. Muista myös huomioida erilaiset kohderyhmät; kriisiviestintää ei tehdä mediaa varten.
Lue lisää
Medianäkyvyys on yksi viestinnän yleisimmistä tavoitteista. Ihan jo siksi, että ansaittu medianäkyvyys on uskottavampaa ja siten vaikuttavampaa kuin vastaavan viestin välittäminen omissa kanavissa tai mainonnalla.
Lue lisääMediatiedote on tiedottajan työkalupakin tärkein yksittäinen työkalu. Viestintäpalvelu Taikan Kai & Tia ovat tehneet uransa aikana reilusti toista sataa tiedotetta. Tästä artikkelista saat poimittua toimivan tiedotteen rakenteen itsellesi, ole hyvä!
Lue lisääArtikkeli, blogi, uutiskirje tai raportti on juuri niin toimiva, tehokas ja kiinnostava kuin sen otsikkokin on. Jos otsikkosi on tylsä, epäselvä tai liian pitkä, ei lukija vaivaudu muuten ties kuinka nerokasta tekstiäsi lukemaan.
Lue lisääUkraina on joutunut Venäjän raukkamaisen sotilaallisen hyökkäyksen kohteeksi. Jo sitä ennen olemme antaneet Venäjän hyökätä viestinnän välityksellä sekä Ukrainaa että kaikkia muitakin Venäjää arvostelleita maita ja ihmisiä kohtaan. Olen yksi heistä, joka ei ole tähän ymmärtänyt reagoida.
Lue lisääAlkoholi ja työaika eivät ole nykyisin suosittu tai hyvällä katsottu yhdistelmä. Siitä huolimatta alkoholiin törmää markkinoinnissa, viestinnässä ja työelämässä yhä edelleen.
Lue lisääUutistyö perustuu yleisön oikeuteen saada tietoa. Monissa organisaatioissa viestijän arkea sotkee kuitenkin turhaan uutisointi, jossa uutisjutuista vinkkaavien kansalaisten innokkuus tuoda esiin omakohtaisia ja yleensä negatiivisia kokemuksia on päätynyt klikkijournalismin myötä iltapäivälehtiin.
Lue lisääJournalisti viihtyy, mutta tekee myös duunia somessa siinä kuin me muutkin kuolevaiset. Siksi myös mediatiedotteiden oikeanlainen jakaminen kannattaa somessa. Tiedotteeseen liitetty hyvä kuva, video tai infografiikka lisäävät niin toimittajien kuin muidenkin someseuraajiesi kiinnostusta tiedotettasi kohtaan.
Lue lisääMiten pitää suhtautua tilanteeseen, jossa oma työnantaja tai yrityksen tärkeä asiakas viestivät omasta toiminnastaan vastoin sinun arvojasi? Missä menee asioiden positiivisiin puoliin keskittymisen ja muunnellun totuuden välinen viiva?
Lue lisää