Viestintämuotoilu on palvelumuotoilua, jota sovelletaan viestintään ja markkinointiin. Useilla toimialoilla asiakas on jo keskeisesti mukana yritysten tuote- ja palvelukehityksessä. Asiakkaiden mielipiteitä kysellään, he ovat mukana erilaisissa paneeleissa, heidän kanssaan kehitetään räätälöityjä tuotteita ja palveluja. Ilman asiakkaan äänen kuuntelemista ei menestyvää liiketoimintaa voi nykyään harjoittaa juuri missään.

Lue lisää

Anteeksi ruma sana heti otsikossa. Niin usein näkee maailmalla klikkiotsikoita ja näennäisesti hyödyllisiä kirjoituksia, että rumalle sanalle on nyt perusteita. Asiakkaan ja mediayleisön huijaaminen, pettäminen tai vedättäminen sisältömarkkinoinnilla ovat vain hiukan kohteliaampia kiertoilmauksia samalle asialle. Keskustele sisällöillä asiakkaasi kanssa ja tarjoa hänelle ihan oikeita hyötyjä. Ole kuitenkin myös tavoitteellinen.

Lue lisää

Inspiraatiota etsimme lähes kaikki aina silloin tällöin, mutta improvisaatio on monelle kauhistus. Tekojamme säätelevät sosiaaliset normit ja suunnitelmat, joten erilailla tekeminen tai uudella tavalla toiminen voi jopa pelottaa.  Tässä voisi olla kuitenkin uuden vuoden 2019 lupauksen paikka. Uskalla improvisoida, sillä erityisesti viestintä on täynnä mahdollisuuksia! Lue lisää

Somekriisi ei voi osua juuri meihin jouluna. Silloinhan on maassa hanki ja ihmisillä hyvä tahto. Some täyttyy lämpimistä ja söpöistä joulutervehdyksistä eikä arkisesta somemöyhäämisestä, -inttämisestä ja -trollauksesta ole tietoakaan. Ken uskoo maailmanrauhaan ja joulupukkiin, hän uskoo varmasti tuohon edelliseenkin. Omalla toiminnallaan voi kuitenkin oikeasti ehkäistä somekriisin syntymisen. Myös jouluna.

Lue lisää