Aika menee vauhdilla, kun on hauskaa. Kuluneet kaksi vuotta yhdessä kollegan kanssa ovat olleet opettavaista aikaa niin yrittäjyydestä kuin oman firman viestinnästä. Tuttu lausahdus yrittäjäasiakkailtammehan on; “kun ei millään itse ehdi hoitaa kaikkea viestintää”. Ymmärrän tunteen, mutta siihen tekemiseen kannattaa silti yrittää löytää aikaa. Ja suunnitelmallisuus ja systemaattisuus helpottavat. Taikan esimerkistä voi myös ottaa vinkkejä.

Lue lisää

Olemme jo vuosia pitäneet poliitikkoja lähtökohtaisesti epärehellisinä hyypiöinä. Tunnustan, olen tähän itsekin syyllinen. Mediat ovat olleet tässä parjaamisessa meidän muiden mukana, elleivät jopa aivan etunenässä. Nyt epärehellisyydestä syytetään mediaa itseään. Mitä journalistit ajattelevat omasta asemastaan?

Lue lisää

Mediamyrsky syntyy usein, kun kriisiviestintää osaamattomat organisaatiot kertovat medialle mitä sattuu ja milloin sattuu. Totuuden kertominen heti alusta alkaen on yleensä paras vaihtoehto, vaikka se kuinka kivuliaalta ensin tuntuisikin.

Lue lisää

Erinomainen tiedote on varmasti jokaisen vakavasti duuneihinsa suhtautuvan tiedotteen tekijän tavoite. ”Vähän-sinne-päin-tiedotteella” ei kukaan nykyisessä huomiokilpailussa kovin pitkälle pötki. Tässä on tarkistuslista ja tiedotteen runko, jonka avulla osaat tehdä sisällöllisesti kiinnostavan mediatiedotteen.

Lue lisää