Miksi viestin vastaanottaja sanoo ei? Tätä meidän kaikkien viestinnän ja markkinoinnin tekijöiden kannattaa hetki miettiä. Viestinnässä on kyse tarjonnan ja kysynnän välisestä tasapainosta.
Lue lisääMedianäkyvyys on yksi viestinnän yleisimmistä tavoitteista. Ihan jo siksi, että ansaittu medianäkyvyys on uskottavampaa ja siten vaikuttavampaa kuin vastaavan viestin välittäminen omissa kanavissa tai mainonnalla.
Lue lisääViherpesusta huolestunut Liiketapalautakunta suosittelee yrityksiä välttämään markkinoinnissaan myös sanoja ”ilmastoystävällinen”, ”kestävä”, ”ympäristöystävällinen” ja ”vihreä”. Häpeäkseni olen viherpesuun itsekin syyllistynyt.
Lue lisääViestintäpalvelu Taika osallistuu tänä jouluna Pelastakaa Lapset ry:n Ukrainan lasten tukikeräykseen. Samalla toivotamme kaikille hyvää joulua ja rauhallista uutta vuotta 2023.
Lue lisääUusi vuosi odottaa taas kulman takana. Viestintä- ja markkinointiyksiköissä käy kuhina, kun mietitään mitä, milloin, kuka ja miten kaikki tehdään? Tekemisten aikataulutus ja ideoiden listaaminen vuosikelloon on iso apu: se antaa myös näkemystä yksittäisten sisältöjen ja kampanjoiden osuvuudesta kokonaisuuteen ja asetettuihin tavoitteisiin.
Lue lisääMediatiedote on tiedottajan työkalupakin tärkein yksittäinen työkalu. Viestintäpalvelu Taikan Kai & Tia ovat tehneet uransa aikana reilusti toista sataa tiedotetta. Tästä artikkelista saat poimittua toimivan tiedotteen rakenteen itsellesi, ole hyvä!
Lue lisääTällä viikolla itsellä oli kalenterissa taas merkintä blogivuorosta. ”Huaah”. Sama huokaisu kuuluu varmaan muidenkin suusta vastaavassa tilanteessa? Mutta ei tarvitse kuulua, kun et aseta itsellesi turhia kirjoituspaineita ja muistat perusvinkit, jotka pätevät moneen muuhunkin tekstintuottamiseen.
Haastattelu toimii usein parhaimpana tietolähteenä, kun halutaan saada nopeasti tietoa asiasta kuin asiasta. Sitä ennen on kuitenkin löydettävä jostain paras ja mielellään myös ulosanniltaan hyvä asiantuntija, jota haastatella.
Lue lisääOrganisaatioilla on erilaisia lähtökohtia olla sosiaalisessa mediassa. Oma motivaatio ja tarve on hyvä olla kirjattuna ylös ennen liikkeelle lähtöä. Silloin somessa oleminen tuottaa myös arvoa. Niin itselle, asiakkaalle kuin muille eri sidosryhmille. Lue vinkkimme someläsnäolon perusteisiin.
Lue lisääHaluatko jättää jälkipolville muutakin tietoa yrityksestäsi, yhteisöstäsi tai toimialastasi kuin vanhentuneet www-sivut? Gutenberg keksi lääkkeen ongelmaan jo yli 500 vuotta sitten: kirjoita ja paina kirja.
Lue lisää