Artikkeli, blogi, uutiskirje tai raportti on juuri niin toimiva, tehokas ja kiinnostava kuin sen otsikkokin on. Jos otsikkosi on tylsä, epäselvä tai liian pitkä, ei lukija vaivaudu muuten ties kuinka nerokasta tekstiäsi lukemaan.
Lue lisääKirjoittaja: Kai Tarkka
Tiedeviestinnässä on olennaisinta, että viestit ymmärtävät Nobel-palkittujen huippututkijoiden lisäksi myös tavallisemmat sukankuluttajat. Mutkia on suoristettava, mutta totuudesta ei saa tinkiä.
Lue lisääKonstailemattomuus on viestintäasenne ja -toimintatapa, jossa helpoista asioista ei tehdä tieten tahtoen vaikeita. Viestinnässä kun on loppujen lopuksi aika harvoin rakettitieteestä tai sydänkirurgiasta kysymys.
Lue lisääUkraina on joutunut Venäjän raukkamaisen sotilaallisen hyökkäyksen kohteeksi. Jo sitä ennen olemme antaneet Venäjän hyökätä viestinnän välityksellä sekä Ukrainaa että kaikkia muitakin Venäjää arvostelleita maita ja ihmisiä kohtaan. Olen yksi heistä, joka ei ole tähän ymmärtänyt reagoida.
Lue lisääKuka kuuntelee sinun asiakastasi, jos et sinä? Viestinnässä ja markkinoinnissa panostetaan usein vain omaan puheeseen, kirjoitukseen, ääneen tai kuviin. Oman asian jatkuvan tuputtamisen sijaan olisi hyvä osata myös kuunnella asiakasta.
Lue lisääSoljuva organisaatio on perinteisiä hierarkkisia organisaatioita joustavampi yhteisö, jossa ihmiset viestivät paljon keskenään. Viestinnän digitaalisten jälkien avulla saadaan kerättyä paljon tietoa, jolla organisaatio voi kehittyä aikaisempaa soljuvammaksi – ja myös tehokkaammin johdetuksi. Tietoturvasta on kuitenkin samalla huolehdittava.
Lue lisääSynkän marraskuun valaisemiseksi tuotamme sinulle Viestintäpalvelu Taikassa tekstin kuin tekstin 300 eurolla (+ alv 24%). Tarjoustekstin pituus voi olla jopa 3000 merkkiä, joten sillä syntyy niin artikkeli, tiedote, lyhyt esite kuin sykähdyttävää sisältöä www-sivullesi.
Lue lisääOsallistuin 28.10.2021 NewCo Helsingin järjestämään ”Myy osaamistasi verkossa”- koulutukseen. Paljon tuttua ja tärkeää asiaa, joka sai Viestintäpalvelu Taikan suutaritkin teroittamaan oman vanhentuneen brändilupauksensa.
Lue lisääAlkoholi ja työaika eivät ole nykyisin suosittu tai hyvällä katsottu yhdistelmä. Siitä huolimatta alkoholiin törmää markkinoinnissa, viestinnässä ja työelämässä yhä edelleen.
Lue lisääMökin vanha kiuas alkoi savuttamaan sisään. Kyseessä ei ollut savusauna, joten asialle piti tehdä jotain. ”No, kyllähän Suomessa kiukaita osataan ihmisille kaupata!” Niin minäkin luulin.
Lue lisää