Hyvä lehdistötiedote eroaa etuliitteensä lisäksi hyvästä mediatiedotteesta myös monelta muulta osin. ”Lehdistö” on Kekkosen ajan ja printtimaailman termi, mutta ”media” pitää sisällään hyvin paljon enemmän. Termien lisäksi ovat vuosien varrella muuttuneet myös hyvien tiedotteiden otsikot, sisällöt ja jakelutavat. Eniten ovat kuitenkin muuttuneet tiedotteiden tekijöiden osaamisvaatimukset.

Kollegani Sitrassa suhaili vielä vuosituhannen vaihteen aikoihin tärkeän näköisenä taksilla pitkin Helsinkiä ja kuskasi kädestä pitäen toimituksiin paperisia lehdistötiedotteita. Ensimmäiset tiedotteiden jakelupalvelut olivat jo silloin syntyneet, mutta vanhan liiton kollegani ei moisiin moderneihin humputuksiin uskonut. Myös sähköposti oli hänelle lähes yhtä turha viestintäkanava. Ainakaan lehdistötiedotteita ei sitä kautta voinut jaella.

”Mieti nyt vähän, mitä ne toimituksissa ajattelevat meistä, jos eivät saa lehdistötiedotteita ihan oikeasti käsiinsä…!”

Kerron tarkemmin toimivien mediatiedotteiden salaisuuksista Näin teen toimivia mediatiedotteita -tietoiskussa 6.3.2018. Tutustu koulutukseen ja ilmoittaudu mukaan!

Lue artikkeli kokonaisuudessaan täältä

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.