Tehokas tiedote on aina ensisijaisesti medialle kohdistettu kokonaisuus. Kun haluat jakaa tiedotteesi somessa siten, että median lisäksi joku muukin innostuu siitä, ota ensin selvää somepalveluiden eroista ja yhtäläisyyksistä. Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn – samanlainen tyyli ja saate eivät toimi kaikkialla.
Uusia somepalveluja syntyy jatkuvasti. Vanhat eivät hevillä kuole, mutta hiljaista hiipumista niiden käytössä kyllä tapahtuu. Muistaako joku vielä esimerkiksi MySpacen, Periscopen ja FourSquaren?
Tietosuojaongelmiensa parissa taisteleva Facebook on edelleen selvä somen markkinajohtaja kaikilla mittareilla. Instagram on kasvanut merkittävästi varsinkin ihmisten vapaa-ajan käytössä ja duunimaailmassa vahvoina jatkavat edelleen Twitter ja LinkedIn.
Jokainen näiden somepalvelujen yhteisötileistä kaipaa säännöllisesti julkaistua ja kiinnostavaa sisältöä. Siksi hyvin tehdyn mediatiedotteen jakaminen on myös somessa kannattavaa.
Mutta minkälaisilla saatteilla ja päivityksillä mediatiedotteiden tekstit, kuvat ja videot kannattaisi jakaa?