Särmikäs sisältömarkkinointi herättää huomiota ja intohimoja, mutta tarjoaa myös käytännön hyötyjä. Monien mielestä vain sellainen sisältömarkkinointi toimii, joka myös suututtaa osan vastaanottajista. Kaikkia ihmisiä kun ei voi millään aina miellyttää. – Ei ainakaan somessa, huokaisee visuaalisen sisältömarkkinoinnin asiantuntija Sampo Leino.

Harvalla yrityksellä tai yhteisöllä on varaa ärsyttää asiakkaitaan tai kohderyhmiään aivan tieten tahtoen. Taistelu asiakkaiden huomiosta vaatii kuitenkin nykyisin räväkkyyttä ja särmää, joka ei kaikkia miellytä. Tasapaksulla ja turvallisella perusmarkkinoinnilla ei enää saa asiakkaiden huomiota, joten riskejä on jo lähes pakko ottaa.

– Käytä huumoria ja kävele veitsen terällä – tai ainakin lähellä sitä. Mutta älä putoa terän päältä ja tee itsestäsi, tuotteestasi tai palvelustasi täyttä narria, varoittaa Sampo Leino MASSIVE Helsinki Oy:sta.

– Parempi on kuitenkin ottaa somessa ja muussa sisältömarkkinoinnissa hallittuja riskejä kuin tyytyä tuttuun, turvalliseen ja mitäänsanomattomaan markkinointiin. Tylsyys on melko riskitöntä, mutta samalla myös hyvin tehotonta, muistuttaa Leino.

Sampo Leino esiintyy Tee kiinnostavaa sisältömarkkinointia -koulutuksessa Helsingissä 7.2.2018 ja tarjoaa siellä enemmän käytännön vinkkejä kuvien, videoiden ja grafiikoiden hyödyntämisestä sisältömarkkinoinnissa.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.