Sisältömarkkinointi on yksi markkinointitapa muiden joukossa, jonka tarkoituksena on myynnin lisääminen. Mutta voiko sisältömarkkinointi olla myyntisuppilosi tehoimuri? Mitä helpompaa asiakkaallesi on siirtyä sisällöstäsi ostajaksi, sitä parempi. Liian tyrkky ei kuitenkaan saa olla, sillä pakkopullan syömisestä ei tykkää kukaan. Johtavatko sinun sisältösi asiakkaasi myyntitunneliin – vai ojaan ja allikkoon?

Kun tuotat sisältöjä, on niillä aina jokin tarkoitus. Yksityishenkilönä haluat esimerkiksi kertoa kavereillesi tunteistasi ja arvoistasi. Yrityksenä voit tehdä aivan saman, mutta pääpaino on enemmän hyödyissä, vinkeissä ja tietenkin myynnissä. Kuinka asiakkaat saa parhaiten siirtymään somesisällöistä yrityksen omaan sisältöön?

– Tarjoa asiakkaallesi helppoa, yhden klikkauksen päässä olevaa toimintomahdollisuutta. Käytä erottuvia ja hyviä houkuttimia, kuten kilpailuja, ilmaisia oppaita ja viihdyttäviä testejä. Digitaalisessa markkinoinnissa tarvitaan myyntiputkea, jossa klikkaaja ei voi eksyä harhapoluille somesta muille verkkosivuille tai muiden sometileille, kertoo someasiantuntija Marja Nousiainen.

Toimintomahdollisuus voi olla uutiskirjeen tilaus, oppaan tai ilmaisten vinkkien lataaminen tai suora verkko-ostos. No miten asia siis on markkinointiviestijän kannalta, voiko sisältömarkkinointi olla myyntisuppilosi tehoimuri?

– Jos ei luo toimivaa putkea tai suppiloa, on turha harmitella, että somemarkkinointi ei tuo lisää myyntiä, tiivistää Nousiainen.

Marja Nousiainen on yksi kouluttajista Tee kiinnostavaa sisältömarkkinointia -koulutuksessa, joka järjestetään Helsingissä 7.2.2018.

Lue koko artikkeli True.fi-palvelussa

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.