Aika menee vauhdilla, kun on hauskaa. Kuluneet kaksi vuotta yhdessä kollegan kanssa ovat olleet opettavaista aikaa niin yrittäjyydestä kuin oman firman viestinnästä. Tuttu lausahdus yrittäjäasiakkailtammehan on; “kun ei millään itse ehdi hoitaa kaikkea viestintää”. Ymmärrän tunteen, mutta siihen tekemiseen kannattaa silti yrittää löytää aikaa. Ja suunnitelmallisuus ja systemaattisuus helpottavat. Taikan esimerkistä voi myös ottaa vinkkejä.

Lue lisää

Erinomainen tiedote on varmasti jokaisen vakavasti duuneihinsa suhtautuvan tiedotteen tekijän tavoite. ”Vähän-sinne-päin-tiedotteella” ei kukaan nykyisessä huomiokilpailussa kovin pitkälle pötki. Tässä on tarkistuslista ja tiedotteen runko, jonka avulla osaat tehdä sisällöllisesti kiinnostavan mediatiedotteen.

Lue lisää

Viestintämuotoilu on palvelumuotoilua, jota sovelletaan viestintään ja markkinointiin. Useilla toimialoilla asiakas on jo keskeisesti mukana yritysten tuote- ja palvelukehityksessä. Asiakkaiden mielipiteitä kysellään, he ovat mukana erilaisissa paneeleissa, heidän kanssaan kehitetään räätälöityjä tuotteita ja palveluja. Ilman asiakkaan äänen kuuntelemista ei menestyvää liiketoimintaa voi nykyään harjoittaa juuri missään.

Lue lisää

Anteeksi ruma sana heti otsikossa. Niin usein näkee maailmalla klikkiotsikoita ja näennäisesti hyödyllisiä kirjoituksia, että rumalle sanalle on nyt perusteita. Asiakkaan ja mediayleisön huijaaminen, pettäminen tai vedättäminen sisältömarkkinoinnilla ovat vain hiukan kohteliaampia kiertoilmauksia samalle asialle. Keskustele sisällöillä asiakkaasi kanssa ja tarjoa hänelle ihan oikeita hyötyjä. Ole kuitenkin myös tavoitteellinen.

Lue lisää

Inspiraatiota etsimme lähes kaikki aina silloin tällöin, mutta improvisaatio on monelle kauhistus. Tekojamme säätelevät sosiaaliset normit ja suunnitelmat, joten erilailla tekeminen tai uudella tavalla toiminen voi jopa pelottaa.  Tässä voisi olla kuitenkin uuden vuoden 2019 lupauksen paikka. Uskalla improvisoida, sillä erityisesti viestintä on täynnä mahdollisuuksia! Lue lisää