Uusi vuosi odottaa taas kulman takana. Viestintä- ja markkinointiyksiköissä käy kuhina, kun mietitään mitä, milloin, kuka ja miten kaikki tehdään? Tekemisten aikataulutus ja ideoiden listaaminen vuosikelloon on iso apu: se antaa myös näkemystä yksittäisten sisältöjen ja kampanjoiden osuvuudesta kokonaisuuteen ja asetettuihin tavoitteisiin.

Lue lisää

Tapasitko uuden ihmisen työkuvioissa tai -tapahtumassa vai oletko aikeissa ottaa johonkin ennestään itsellesi vieraaseen henkilöön yhteyttä tapaamista koskien? Aika moni meistä laittaa tuon ihmisen nimen tai yrityksen hakukoneeseen tai näpyttelee sen suoraan LinkedInin hakukenttään. Myös sinun tietojasi etsitään taajaan – usko pois.

Lue lisää

Soljuva organisaatio on perinteisiä hierarkkisia organisaatioita joustavampi yhteisö, jossa ihmiset viestivät paljon keskenään. Viestinnän digitaalisten jälkien avulla saadaan kerättyä paljon tietoa, jolla organisaatio voi kehittyä aikaisempaa soljuvammaksi – ja myös tehokkaammin johdetuksi. Tietoturvasta on kuitenkin samalla huolehdittava.

Lue lisää

”Ei tää meidän asia nyt niin iso ole. Eikai me nyt mitään tiedotetta!?” Laura Voutilaisen biisin sanoja lainatakseni – no hitto miksei. Pienikin asia on sopivalle kohderyhmälle uutinen, joka osuu. Varsinkin, jos se osuu kohderyhmän silmiin jopa mediassa.

Lue lisää

Journalisti viihtyy somessa kuten me muutkin kuolevaiset. Siksi myös mediatiedotteiden ja muun mediasisällön jakaminen kannattaa somessa. Tiedotteeseen tai artikkeliin liitetty hyvä kuva, video tai infografiikka lisäävät niin toimittajien kuin muidenkin someseuraajiesi kiinnostusta sisältöjäsi kohtaan.

Lue lisää