Kategoria: Ideat
-
Miten voit hyödyntää tekoälyä sisällöntuotannossa?
•
Viestintäammattilaisena tekoäly kiinnostaa. Varsinkin siitä näkökulmasta, miten tekoälyn käyttö asiakkaille tehtävien sisältöjen tuottamisessa hyödyttäisi meitä molempia. Kysyin siis asianosaiselta eli ChatGPT:ltä tapoja, joita voisin hyödyntää tekstien tekemisessä.
-
Ansaittu media houkuttaa – tarjoa toimittajalle uunituoretta asiaa tiedotteella
•
Medianäkyvyys on yksi viestinnän yleisimmistä tavoitteista. Ihan jo siksi, että ansaittu medianäkyvyys on uskottavampaa ja siten vaikuttavampaa kuin vastaavan viestin välittäminen omissa kanavissa tai mainonnalla.
-
Kesätekemistä: Koska viimeksi tarkistit LinkedIn-profiilisi?
•
Tapasitko uuden ihmisen työkuvioissa tai -tapahtumassa vai oletko aikeissa ottaa johonkin ennestään itsellesi vieraaseen henkilöön yhteyttä tapaamista koskien? Aika moni meistä laittaa tuon ihmisen nimen tai yrityksen hakukoneeseen tai näpyttelee sen suoraan LinkedInin hakukenttään. Myös sinun tietojasi etsitään taajaan – usko pois.
-
Kierrätä ketterästi sisältöjäsi uuteen muotoon
•
Kierrättäminen on ekologisuudesta ja vastuullisuudesta kertovaa toimintaa. Se säästää aikaa, rahaa ja resursseja mainiosti myös viestinnässä. Parasta on, kun kerran tehty hyvä sisältö kohtaa uudessa muodossaan haluttuja kohderyhmiä – uusia asiakkaita.
-
Tiedote on mainio viestinviejä pk-yritykselle
•
”Ei tää meidän asia nyt niin iso ole. Eikai me nyt mitään tiedotetta!?” Laura Voutilaisen biisin sanoja lainatakseni – no hitto miksei. Pienikin asia on sopivalle kohderyhmälle uutinen, joka osuu. Varsinkin, jos se osuu kohderyhmän silmiin jopa mediassa.
-
Käyntikortti on kiva, LinkedIn parempi
•
Kuka tahansa voi verkostoitua. Siihen vaaditaan vain, että olet valmis ja kiinnostunut tapaamaan uusia ihmisiä. Näin sosiaalisen median valtakaudella siihen ei aina tarvita edes kasvokkaista tapaamista. LinkedIn on oiva tapa viimeistellä yhteys.