Tappaako tekoäly markkinoinnin ja viestinnän siinä muodossa, jossa me sen nyt tunnemme? Mahdollisesti ennen pitkää. Muutoksia tulee aivan varmasti. Tapahtuuko kuolema vielä huomenna? Tuskin.
Lue lisääIdeat
Medianäkyvyys on yksi viestinnän yleisimmistä tavoitteista. Ihan jo siksi, että ansaittu medianäkyvyys on uskottavampaa ja siten vaikuttavampaa kuin vastaavan viestin välittäminen omissa kanavissa tai mainonnalla.
Lue lisääUusi vuosi odottaa taas kulman takana. Viestintä- ja markkinointiyksiköissä käy kuhina, kun mietitään mitä, milloin, kuka ja miten kaikki tehdään? Tekemisten aikataulutus ja ideoiden listaaminen vuosikelloon on iso apu: se antaa myös näkemystä yksittäisten sisältöjen ja kampanjoiden osuvuudesta kokonaisuuteen ja asetettuihin tavoitteisiin.
Lue lisääTapasitko uuden ihmisen työkuvioissa tai -tapahtumassa vai oletko aikeissa ottaa johonkin ennestään itsellesi vieraaseen henkilöön yhteyttä tapaamista koskien? Aika moni meistä laittaa tuon ihmisen nimen tai yrityksen hakukoneeseen tai näpyttelee sen suoraan LinkedInin hakukenttään. Myös sinun tietojasi etsitään taajaan – usko pois.
Lue lisääArtikkeli, blogi, uutiskirje tai raportti on juuri niin toimiva, tehokas ja kiinnostava kuin sen otsikkokin on. Jos otsikkosi on tylsä, epäselvä tai liian pitkä, ei lukija vaivaudu muuten ties kuinka nerokasta tekstiäsi lukemaan.
Lue lisääKierrättäminen on ekologisuudesta ja vastuullisuudesta kertovaa toimintaa. Se säästää aikaa, rahaa ja resursseja mainiosti myös viestinnässä. Parasta on, kun kerran tehty hyvä sisältö kohtaa uudessa muodossaan haluttuja kohderyhmiä – uusia asiakkaita.
Lue lisääKuka kuuntelee sinun asiakastasi, jos et sinä? Viestinnässä ja markkinoinnissa panostetaan usein vain omaan puheeseen, kirjoitukseen, ääneen tai kuviin. Oman asian jatkuvan tuputtamisen sijaan olisi hyvä osata myös kuunnella asiakasta.
Lue lisääSoljuva organisaatio on perinteisiä hierarkkisia organisaatioita joustavampi yhteisö, jossa ihmiset viestivät paljon keskenään. Viestinnän digitaalisten jälkien avulla saadaan kerättyä paljon tietoa, jolla organisaatio voi kehittyä aikaisempaa soljuvammaksi – ja myös tehokkaammin johdetuksi. Tietoturvasta on kuitenkin samalla huolehdittava.
Lue lisää”Ei tää meidän asia nyt niin iso ole. Eikai me nyt mitään tiedotetta!?” Laura Voutilaisen biisin sanoja lainatakseni – no hitto miksei. Pienikin asia on sopivalle kohderyhmälle uutinen, joka osuu. Varsinkin, jos se osuu kohderyhmän silmiin jopa mediassa.
Lue lisääViestintäpalvelu Taika oli viime jouluna ensimmäistä kertaa mukana Pelastusarmeijan joulupatakeräyksessä. Tänä vuonna teimme saman päätöksen. Hyvää joulua.
Lue lisää