Journalisti viihtyy somessa kuten me muutkin kuolevaiset. Siksi myös mediatiedotteiden ja muun mediasisällön jakaminen kannattaa somessa. Tiedotteeseen tai artikkeliin liitetty hyvä kuva, video tai infografiikka lisäävät niin toimittajien kuin muidenkin someseuraajiesi kiinnostusta sisältöjäsi kohtaan.
Lue lisääIdeat
Asiakas on aina oikeassa. Ihan oikeasti on. Silloinkin, kun on väärässä. Tässä on kolme opettavaista tarinaa siitä, kuinka sisällöntuottaja ei onnistunut tuottamaan sitä, mitä asiakas oli toivonut.
Lue lisääAika menee vauhdilla, kun on hauskaa. Kuluneet kaksi vuotta yhdessä kollegan kanssa ovat olleet opettavaista aikaa niin yrittäjyydestä kuin oman firman viestinnästä. Tuttu lausahdus yrittäjäasiakkailtammehan on; “kun ei millään itse ehdi hoitaa kaikkea viestintää”. Ymmärrän tunteen, mutta siihen tekemiseen kannattaa silti yrittää löytää aikaa. Ja suunnitelmallisuus ja systemaattisuus helpottavat. Taikan esimerkistä voi myös ottaa vinkkejä.
Lue lisääErinomainen tiedote on varmasti jokaisen vakavasti duuneihinsa suhtautuvan tiedotteen tekijän tavoite. ”Vähän-sinne-päin-tiedotteella” ei kukaan nykyisessä huomiokilpailussa kovin pitkälle pötki. Tässä on tarkistuslista ja tiedotteen runko, jonka avulla osaat tehdä sisällöllisesti kiinnostavan mediatiedotteen.
Lue lisääTyöpistenomadi ei osaa nautiskella yhdestä ja samasta työpisteestä, joka on päivästä ja vuodesta toiseen sama. Ei, työpistenomadi on vapaa kulkemaan kuin taivaan lintu ilman luovuuttaan kahlitsevia saman toimiston seiniä. Onko omasta pysyvästä työpisteestä luopuminen aivan pelkkää juhlaa?
Lue lisääKuka tahansa voi verkostoitua. Siihen vaaditaan vain, että olet valmis ja kiinnostunut tapaamaan uusia ihmisiä. Näin sosiaalisen median valtakaudella siihen ei aina tarvita edes kasvokkaista tapaamista. LinkedIn on oiva tapa viimeistellä yhteys. Lue lisää
Viestintämuotoilu on palvelumuotoilua, jota sovelletaan viestintään ja markkinointiin. Useilla toimialoilla asiakas on jo keskeisesti mukana yritysten tuote- ja palvelukehityksessä. Asiakkaiden mielipiteitä kysellään, he ovat mukana erilaisissa paneeleissa, heidän kanssaan kehitetään räätälöityjä tuotteita ja palveluja. Ilman asiakkaan äänen kuuntelemista ei menestyvää liiketoimintaa voi nykyään harjoittaa juuri missään.
Anteeksi ruma sana heti otsikossa. Niin usein näkee maailmalla klikkiotsikoita ja näennäisesti hyödyllisiä kirjoituksia, että rumalle sanalle on nyt perusteita. Asiakkaan ja mediayleisön huijaaminen, pettäminen tai vedättäminen sisältömarkkinoinnilla ovat vain hiukan kohteliaampia kiertoilmauksia samalle asialle. Keskustele sisällöillä asiakkaasi kanssa ja tarjoa hänelle ihan oikeita hyötyjä. Ole kuitenkin myös tavoitteellinen.
Inspiraatiota etsimme lähes kaikki aina silloin tällöin, mutta improvisaatio on monelle kauhistus. Tekojamme säätelevät sosiaaliset normit ja suunnitelmat, joten erilailla tekeminen tai uudella tavalla toiminen voi jopa pelottaa. Tässä voisi olla kuitenkin uuden vuoden 2019 lupauksen paikka. Uskalla improvisoida, sillä erityisesti viestintä on täynnä mahdollisuuksia! Lue lisää