Viherpesusta huolestunut Liiketapalautakunta suosittelee yrityksiä välttämään markkinoinnissaan myös sanoja ”ilmastoystävällinen”, ”kestävä”, ”ympäristöystävällinen” ja ”vihreä”. Häpeäkseni olen viherpesuun itsekin syyllistynyt.

Lue lisää

Ukraina on joutunut Venäjän raukkamaisen sotilaallisen hyökkäyksen kohteeksi. Jo sitä ennen olemme antaneet Venäjän hyökätä viestinnän välityksellä sekä Ukrainaa että kaikkia muitakin Venäjää arvostelleita maita ja ihmisiä kohtaan. Olen yksi heistä, joka ei ole tähän ymmärtänyt reagoida.

Lue lisää

Journalisti viihtyy, mutta tekee myös duunia somessa siinä kuin me muutkin kuolevaiset. Siksi myös mediatiedotteiden oikeanlainen jakaminen kannattaa somessa. Tiedotteeseen liitetty hyvä kuva, video tai infografiikka lisäävät niin toimittajien kuin muidenkin someseuraajiesi kiinnostusta tiedotettasi kohtaan.

Lue lisää

Suomalainen journalisti ja journalismi ovat kovassa puristuksessa. Yleisöä kiinnostavaa sisältöä syntyy koko ajan enemmän virallisten medioiden ulkopuolella. ”Sisältömarkkinointi” on ollut jo pitkään eräs journalistien ehdottomista inhokkisanoista. Mikä muu suomalaisia journalisteja ärsyttää?

Lue lisää