Organisaatioilla on erilaisia lähtökohtia olla sosiaalisessa mediassa. Oma motivaatio ja tarve on hyvä olla kirjattuna ylös ennen liikkeelle lähtöä. Silloin somessa oleminen tuottaa myös arvoa. Niin itselle, asiakkaalle kuin muille eri sidosryhmille. Lue vinkkimme someläsnäolon perusteisiin.
Lue lisääSomekoulutus
Ihanaa, messut ja tapahtumat pyörivät taas. Itse innostuin viime viikolla Helsingin Kirjamessuista. Mikäli oma organisaationne on mukana messuilla näytteilleasettajana, muistathan hyödyntää sosiaalisen median tarjoamat mahdollisuudet viestinnässä.
Lue lisää”Tyhmä ei ole se, joka joka pyytää liikaa, vaan se, joka maksaa.” Sosiaalisen median käytössä vanha sananlasku taipuisi ehkä niin, että ”Tyhmä ei ole se, joka pyytää apua, vaan se joka kärsii osaamattomana yksin.” Lue lisää
Somekohu ja sen ennakointi ovat jo työelämän arkipäivää. Kohu voi syntyä hyvinkin pienestä asiasta – tai olla syntymättä, jos juttuun osaa reagoida nopeasti oikein.
Lue lisääKuka tahansa voi verkostoitua. Siihen vaaditaan vain, että olet valmis ja kiinnostunut tapaamaan uusia ihmisiä. Näin sosiaalisen median valtakaudella siihen ei aina tarvita edes kasvokkaista tapaamista. LinkedIn on oiva tapa viimeistellä yhteys. Lue lisää
Juttelin tällä viikolla erään yrityksen edustajan kanssa heidän sosiaalisen median liikkeellelähdöstä. Vielä he eivät siellä olleet, mutta kovasti miettivät, että ”mitä jos”. He pohtivat kovasti sitä, mikä on se juju, miksi siellä somessa hekin olisivat? Ja mitä, jos tulee paskaa niskaan?