Hyvä mediasuhde lisää myyntiäsi ja vaikuttavuuttasi, parantaa mainettasi sekä kasvattaa brändiarvoasi. Median avulla voit saada yhteisösi asialle julkisuutta ja näkyvyyttä. Tämä edellyttää kuitenkin sinulta oikeaa toimintaa median suuntaan. Kärsivällisyys palkitaan, sillä pikavoittoja on mediasuhteissa hyvin harvoin tarjolla.
Lue lisääviestintäapu
Briiffi, toimeksiantokuvaus, työpyyntö. Rakkaalla lapsella on monta nimeä. Käytetystä nimestä riippumatta kyse on kuitenkin yhdestä oleellisimmista asioista markkinointiin ja viestintään liittyvissä toteutuksissa. Ilman asiallista briiffiä toteuttaminen on ”musta tuntuu” -toimintaa ja lopputulos pahimmillaan turhaa työtä.
Lue lisääHaastattelu on eräs tyypillisimmistä tavoista hankkia tietoa viestintä- ja markkinointisisältöjä varten. Kuinka kaikkia osapuolia hyödyttävä haastattelu kannattaa toteuttaa?
Lue lisää”Tyhmä ei ole se, joka joka pyytää liikaa, vaan se, joka maksaa.” Sosiaalisen median käytössä vanha sananlasku taipuisi ehkä niin, että ”Tyhmä ei ole se, joka pyytää apua, vaan se joka kärsii osaamattomana yksin.” Lue lisää
En tiennyt hisseistä enkä varsinkaan niiden tarkastamisesta aikaisemmin oikeastaan yhtään mitään. En ole vieläkään mikään superasiantuntija, mutta hissitarkastajan muistelmateoksen toimittaminen oli valaiseva kokemus.
Lue lisääSomekohu ja sen ennakointi ovat jo työelämän arkipäivää. Kohu voi syntyä hyvinkin pienestä asiasta – tai olla syntymättä, jos juttuun osaa reagoida nopeasti oikein.
Lue lisääAsiakas on aina oikeassa. Ihan oikeasti on. Silloinkin, kun on väärässä. Tässä on kolme opettavaista tarinaa siitä, kuinka sisällöntuottaja ei onnistunut tuottamaan sitä, mitä asiakas oli toivonut.
Lue lisääOlemme jo vuosia pitäneet poliitikkoja lähtökohtaisesti epärehellisinä hyypiöinä. Tunnustan, olen tähän itsekin syyllinen. Mediat ovat olleet tässä parjaamisessa meidän muiden mukana, elleivät jopa aivan etunenässä. Nyt epärehellisyydestä syytetään mediaa itseään. Mitä journalistit ajattelevat omasta asemastaan?
Lue lisääMediamyrsky syntyy usein, kun kriisiviestintää osaamattomat organisaatiot kertovat medialle mitä sattuu ja milloin sattuu. Totuuden kertominen heti alusta alkaen on yleensä paras vaihtoehto, vaikka se kuinka kivuliaalta ensin tuntuisikin.
Lue lisääHyvä mediasuhde lisää myyntiä ja vaikuttavuutta, parantaa mainetta sekä kasvattaa brändiarvoa. Median avulla voit saada yhteisösi asialle julkisuutta ja näkyvyyttä mediassa. Tämä edellyttää kuitenkin sinulta oikeaa toimintaa median suuntaan. Kärsivällisyys palkitaan, sillä pikavoittoja on mediasuhteissa hyvin harvoin tarjolla.
Lue lisää