Tappaako tekoäly markkinoinnin ja viestinnän siinä muodossa, jossa me sen nyt tunnemme? Mahdollisesti ennen pitkää. Muutoksia tulee aivan varmasti. Tapahtuuko kuolema vielä huomenna? Tuskin.
Lue lisääviestintäapu
Tarjouspyyntö, briiffi, toimeksiantokuvaus. Rakkaalla lapsella on monta nimeä. Käytetystä nimestä riippumatta kyse on kuitenkin yhdestä oleellisimmista asioista markkinointiin ja viestintään liittyvissä toteutuksissa. Ilman asiallista briiffiä toteuttaminen on ”musta tuntuu” -toimintaa ja lopputulos pahimmillaan turhaa työtä.
Lue lisääHaastattelu toimii usein parhaimpana tietolähteenä, kun halutaan saada nopeasti tietoa asiasta kuin asiasta. Sitä ennen on kuitenkin löydettävä jostain paras ja mielellään myös ulosanniltaan hyvä asiantuntija, jota haastatella.
Lue lisääTapasitko uuden ihmisen työkuvioissa tai -tapahtumassa vai oletko aikeissa ottaa johonkin ennestään itsellesi vieraaseen henkilöön yhteyttä tapaamista koskien? Aika moni meistä laittaa tuon ihmisen nimen tai yrityksen hakukoneeseen tai näpyttelee sen suoraan LinkedInin hakukenttään. Myös sinun tietojasi etsitään taajaan – usko pois.
Lue lisääPian kaikissa yli 50 työntekijän yrityksissä pitää ottaa käyttöön sisäinen ilmoituskanava, jossa työntekijät voivat ilmoittaa, jos he huomaavat väärinkäytöksiä yrityksen toiminnassa. Lue jutusta vinkkejä, millainen rooli viestinnällä on uuden kanavan käyttöönotossa.
Lue lisääSuomalaiset mediat käyttävät hyvin pitkälti aivan samoja kanavia kuin sinäkin: sähköpostia, puhelinta, henkilökohtaisia (virtuaali)tapaamisia, verkkomedioita ja sosiaalista mediaa. Niin on siis sinunkin tehtävä.
Lue lisääHyvä mediasuhde lisää myyntiäsi ja vaikuttavuuttasi, parantaa mainettasi sekä kasvattaa brändiarvoasi. Median avulla voit saada yhteisösi asialle julkisuutta ja näkyvyyttä. Tämä edellyttää kuitenkin sinulta oikeaa toimintaa median suuntaan. Kärsivällisyys palkitaan, sillä pikavoittoja on mediasuhteissa hyvin harvoin tarjolla.
Lue lisääHaastattelu on eräs tyypillisimmistä tavoista hankkia tietoa viestintä- ja markkinointisisältöjä varten. Kuinka kaikkia osapuolia hyödyttävä haastattelu kannattaa toteuttaa?
Lue lisää”Tyhmä ei ole se, joka joka pyytää liikaa, vaan se, joka maksaa.” Sosiaalisen median käytössä vanha sananlasku taipuisi ehkä niin, että ”Tyhmä ei ole se, joka pyytää apua, vaan se joka kärsii osaamattomana yksin.” Lue lisää
En tiennyt hisseistä enkä varsinkaan niiden tarkastamisesta aikaisemmin oikeastaan yhtään mitään. En ole vieläkään mikään superasiantuntija, mutta hissitarkastajan muistelmateoksen toimittaminen oli valaiseva kokemus.
Lue lisää