Messu- ja tapahtumaliiketoiminnan kysyntä elpyy taas yli kahden vuoden hiljaiselon jälkeen. Taikalla on ilo onnitella alan konkaria Messua Oy:tä niin pitkän linjan osaamisesta sekä juhlavuodesta kuin myös uunituoreesta liiketoimintakaupasta.
Lue lisääYleinen
Uusi vuosi ja uudet kujeet. Viestinnän tekemisten aikataulutus ja ideoiden listaaminen vuosikelloon on iso apu, jos tuntuu, että tekemistä on liikaa – tai ei ”muka” pahimmillaan mitään kerrottavaa.
Lue lisääViestintäpalvelu Taika oli viime jouluna ensimmäistä kertaa mukana Pelastusarmeijan joulupatakeräyksessä. Tänä vuonna teimme saman päätöksen. Hyvää joulua.
Lue lisääPian kaikissa yli 50 työntekijän yrityksissä pitää ottaa käyttöön sisäinen ilmoituskanava, jossa työntekijät voivat ilmoittaa, jos he huomaavat väärinkäytöksiä yrityksen toiminnassa. Lue jutusta vinkkejä, millainen rooli viestinnällä on uuden kanavan käyttöönotossa.
Lue lisääMökin saunan katto alkoi vuotaa. Tarvittiin siis uusi katto. Kattofirmojen myynti- ja markkinointilupaukset yhdistettynä onnettomaan asiakasviestintään eivät urakan aikana vakuuttaneet.
Lue lisääVaikka vuosi ei ole ollut helppo ja Covid-19 on sekoittanut elämää, toivomme, että me itse kukin jaksaisimme hymyillä toinen toisillemme. Hymyn lisäksi me taikalaiset olemme tehneet lahjoituksen myös Pelastusarmeijan Joulupataan.
Lue lisääEn tiennyt hisseistä enkä varsinkaan niiden tarkastamisesta aikaisemmin oikeastaan yhtään mitään. En ole vieläkään mikään superasiantuntija, mutta hissitarkastajan muistelmateoksen toimittaminen oli valaiseva kokemus.
Lue lisääAsiakas on aina oikeassa. Ihan oikeasti on. Silloinkin, kun on väärässä. Tässä on kolme opettavaista tarinaa siitä, kuinka sisällöntuottaja ei onnistunut tuottamaan sitä, mitä asiakas oli toivonut.
Lue lisääErinomainen tiedote on varmasti jokaisen vakavasti duuneihinsa suhtautuvan tiedotteen tekijän tavoite. ”Vähän-sinne-päin-tiedotteella” ei kukaan nykyisessä huomiokilpailussa kovin pitkälle pötki. Tässä on tarkistuslista ja tiedotteen runko, jonka avulla osaat tehdä sisällöllisesti kiinnostavan mediatiedotteen.
Lue lisääTaikalla on asiakkaita, joille teemme säännöllisessä rytmissä sosiaalisen median sisältöjä. Näin lomien lähestyessä olemme kysyneet yhteyshenkilöiltä, haluavatko he pitää somessa pientä taukoa heinäkuun yli. ”Voidaanko me”, on ollut yleinen vastakysymys.