Vaikka vuosi ei ole ollut helppo ja Covid-19 on sekoittanut elämää, toivomme, että me itse kukin jaksaisimme hymyillä toinen toisillemme. Hymyn lisäksi me taikalaiset olemme tehneet lahjoituksen myös Pelastusarmeijan Joulupataan.
Lue lisääYleinen
En tiennyt hisseistä enkä varsinkaan niiden tarkastamisesta aikaisemmin oikeastaan yhtään mitään. En ole vieläkään mikään superasiantuntija, mutta hissitarkastajan muistelmateoksen toimittaminen oli valaiseva kokemus.
Lue lisääAsiakas on aina oikeassa. Ihan oikeasti on. Silloinkin, kun on väärässä. Tässä on kolme opettavaista tarinaa siitä, kuinka sisällöntuottaja ei onnistunut tuottamaan sitä, mitä asiakas oli toivonut.
Lue lisääErinomainen tiedote on varmasti jokaisen vakavasti duuneihinsa suhtautuvan tiedotteen tekijän tavoite. ”Vähän-sinne-päin-tiedotteella” ei kukaan nykyisessä huomiokilpailussa kovin pitkälle pötki. Tässä on tarkistuslista ja tiedotteen runko, jonka avulla osaat tehdä sisällöllisesti kiinnostavan mediatiedotteen.
Lue lisääTaikalla on asiakkaita, joille teemme säännöllisessä rytmissä sosiaalisen median sisältöjä. Näin lomien lähestyessä olemme kysyneet yhteyshenkilöiltä, haluavatko he pitää somessa pientä taukoa heinäkuun yli. ”Voidaanko me”, on ollut yleinen vastakysymys.
Työpistenomadi ei osaa nautiskella yhdestä ja samasta työpisteestä, joka on päivästä ja vuodesta toiseen sama. Ei, työpistenomadi on vapaa kulkemaan kuin taivaan lintu ilman luovuuttaan kahlitsevia saman toimiston seiniä. Onko omasta pysyvästä työpisteestä luopuminen aivan pelkkää juhlaa?
Lue lisääKun näemme toisen ihmisen kasvot, aivoissamme alkaa valtava myllerrys. Aivot käsittelevät kaikkea sitä tietoa, jonka silmät meille tarjoavat. Siksi ei ole yhdentekevää, millaista naamaa vastaantuleville näyttää. Se on viestintää!
Viestintämuotoilu on palvelumuotoilua, jota sovelletaan viestintään ja markkinointiin. Useilla toimialoilla asiakas on jo keskeisesti mukana yritysten tuote- ja palvelukehityksessä. Asiakkaiden mielipiteitä kysellään, he ovat mukana erilaisissa paneeleissa, heidän kanssaan kehitetään räätälöityjä tuotteita ja palveluja. Ilman asiakkaan äänen kuuntelemista ei menestyvää liiketoimintaa voi nykyään harjoittaa juuri missään.
Vuoden vaihtuminen on startannut innostavissa merkeissä ja tuttu sanonta ”Uusi vuosi, uudet kujeet” osuu juuri nyt mainiosti toiminimellä operoineen Viestintäpalvelu Scribo & Consuliten toimintaan. Uuden edessä ei kuitenkaan jännitä. Olemme Kain kanssa luottotiimi jo ennestään.