Mediamyrsky syntyy usein, kun kriisiviestintää osaamattomat organisaatiot kertovat medialle mitä sattuu ja milloin sattuu. Totuuden kertominen heti alusta alkaen on yleensä paras vaihtoehto, vaikka se kuinka kivuliaalta ensin tuntuisikin.

Lue lisää

Organisaatioilla on erilaisia lähtökohtia olla sosiaalisessa mediassa. Oma motivaatio ja tarve on hyvä olla kirjattuna ylös ennen liikkeelle lähtöä. Silloin somessa oleminen tuottaa myös arvoa. Niin itselle, asiakkaalle kuin muille eri sidosryhmille. Eikä kritiikki ja negatiivinen palautekaan tunnu silloin niin katastrofaaliselta.

Lue lisää

Anteeksi ruma sana heti otsikossa. Niin usein näkee maailmalla klikkiotsikoita ja näennäisesti hyödyllisiä kirjoituksia, että rumalle sanalle on nyt perusteita. Asiakkaan ja mediayleisön huijaaminen, pettäminen tai vedättäminen sisältömarkkinoinnilla ovat vain hiukan kohteliaampia kiertoilmauksia samalle asialle. Keskustele sisällöillä asiakkaasi kanssa ja tarjoa hänelle ihan oikeita hyötyjä. Ole kuitenkin myös tavoitteellinen.

Lue lisää

Somekriisi ei voi osua juuri meihin jouluna. Silloinhan on maassa hanki ja ihmisillä hyvä tahto. Some täyttyy lämpimistä ja söpöistä joulutervehdyksistä eikä arkisesta somemöyhäämisestä, -inttämisestä ja -trollauksesta ole tietoakaan. Ken uskoo maailmanrauhaan ja joulupukkiin, hän uskoo varmasti tuohon edelliseenkin. Omalla toiminnallaan voi kuitenkin oikeasti ehkäistä somekriisin syntymisen. Myös jouluna.

Lue lisää