Kategoria: Sosiaalinen media
-
Joko teit LinkedIn-profiilisi uudenvuodenhuollon?
•
Uuden vuoden alkaminen näkyy selvästi LinkedInissä. Monella on vaihtunut työpaikka, tai tutuille verkostossani on tapahtunut muita uusia asioita elämän- ja urapolulla. Tietoja päivittäessä on hyvä katsoa koko profiiliaan uusin silmin.
-
Mistä liikkeelle somessa?
•
Organisaatioilla on erilaisia lähtökohtia olla sosiaalisessa mediassa. Oma motivaatio ja tarve on hyvä olla kirjattuna ylös ennen liikkeelle lähtöä. Silloin somessa oleminen tuottaa myös arvoa. Niin itselle, asiakkaalle kuin muille eri sidosryhmille. Lue vinkkimme someläsnäolon perusteisiin.
-
Kesätekemistä: Koska viimeksi tarkistit LinkedIn-profiilisi?
•
Tapasitko uuden ihmisen työkuvioissa tai -tapahtumassa vai oletko aikeissa ottaa johonkin ennestään itsellesi vieraaseen henkilöön yhteyttä tapaamista koskien? Aika moni meistä laittaa tuon ihmisen nimen tai yrityksen hakukoneeseen tai näpyttelee sen suoraan LinkedInin hakukenttään. Myös sinun tietojasi etsitään taajaan – usko pois.
-
Messut tiedossa – muista hyödyntää #some
•
Ihanaa, messut ja tapahtumat pyörivät taas. Itse innostuin viime viikolla Helsingin Kirjamessuista. Mikäli oma organisaationne on mukana messuilla näytteilleasettajana, muistathan hyödyntää sosiaalisen median tarjoamat mahdollisuudet viestinnässä.
-
Toimitusjohtaja LinkedInissä – positiivinen uutinen kantaa
•
LinkedIn on kanava sinulle, joka haluat lukea, kuulla ja saada ajatuksia työelämään ja ammatilliseen osaamisen liittyvistä asioista. Muistathan, että voit jakaa siellä myös yrityksesi uutisia. Vallan mainiota, jos olet jopa ko. yrityksen toimitusjohtaja.
-
Uskalla pyytää apua somen käyttöön
•
”Tyhmä ei ole se, joka joka pyytää liikaa, vaan se, joka maksaa.” Sosiaalisen median käytössä vanha sananlasku taipuisi ehkä niin, että ”Tyhmä ei ole se, joka pyytää apua, vaan se joka kärsii osaamattomana yksin.”
-
Asiantuntija ja ammattilainen, LinkedIn on sinua varten
•
Tittelisi on toimitusjohtaja ja yrityksesi osaamisala saavutettavuus ja esteettömyys. Tai teet myyntiä ja brändäystä, johdat isoa tiimiä, käyt pitämässä paljon asiantuntijaluentoja ja puheenvuoroja. Profiiliasi ei kuitenkaan löydy LinkedInissä. Mitä tästä pitäisi ajatella?
-
Kesä kaikilla – voiko yritys pitää lomaa somesta?
•
Taikalla on asiakkaita, joille teemme säännöllisessä rytmissä sosiaalisen median sisältöjä. Näin lomien lähestyessä olemme kysyneet yhteyshenkilöiltä, haluavatko he pitää somessa pientä taukoa heinäkuun yli. ”Voidaanko me”, on ollut yleinen vastakysymys.
-
Käyntikortti on kiva, LinkedIn parempi
•
Kuka tahansa voi verkostoitua. Siihen vaaditaan vain, että olet valmis ja kiinnostunut tapaamaan uusia ihmisiä. Näin sosiaalisen median valtakaudella siihen ei aina tarvita edes kasvokkaista tapaamista. LinkedIn on oiva tapa viimeistellä yhteys.
-
Kritiikki somessa ei ole maailmanloppu
•
Juttelin tällä viikolla erään yrityksen edustajan kanssa heidän sosiaalisen median liikkeellelähdöstä. Vielä he eivät siellä olleet, mutta kovasti miettivät, että ”mitä jos”. He pohtivat kovasti sitä, mikä on se juju, miksi siellä somessa hekin olisivat? Ja mitä, jos tulee paskaa niskaan?