Kategoria: Kriisiviestintä
-
Viestijä, iskikö kriisi – mitä sanoo kriisiviestinnän suunnitelmanne?
•
Kriisiviestinnässä on tärkeää olla nopea. Muista kuitenkin maltti, jotta pääviestit tilanteesta eivät synnytä uusia ongelmia. Muista myös huomioida erilaiset kohderyhmät; kriisiviestintää ei tehdä mediaa varten.
-
Mistä liikkeelle somessa?
•
Organisaatioilla on erilaisia lähtökohtia olla sosiaalisessa mediassa. Oma motivaatio ja tarve on hyvä olla kirjattuna ylös ennen liikkeelle lähtöä. Silloin somessa oleminen tuottaa myös arvoa. Niin itselle, asiakkaalle kuin muille eri sidosryhmille. Lue vinkkimme someläsnäolon perusteisiin.
-
Mitä tehdä, kun media uutisoi organisaatiostasi virheellisesti?
•
Uutistyö perustuu yleisön oikeuteen saada tietoa. Monissa organisaatioissa viestijän arkea sotkee kuitenkin turhaan uutisointi, jossa uutisjutuista vinkkaavien kansalaisten innokkuus tuoda esiin omakohtaisia ja yleensä negatiivisia kokemuksia on päätynyt klikkijournalismin myötä iltapäivälehtiin.
-
Kritiikki somessa ei ole maailmanloppu
•
Juttelin tällä viikolla erään yrityksen edustajan kanssa heidän sosiaalisen median liikkeellelähdöstä. Vielä he eivät siellä olleet, mutta kovasti miettivät, että ”mitä jos”. He pohtivat kovasti sitä, mikä on se juju, miksi siellä somessa hekin olisivat? Ja mitä, jos tulee paskaa niskaan?