Medianäkyvyys on yksi viestinnän yleisimmistä tavoitteista. Ihan jo siksi, että ansaittu medianäkyvyys on uskottavampaa ja siten vaikuttavampaa kuin vastaavan viestin välittäminen omissa kanavissa tai mainonnalla.
Lue lisääTiedote
Mediatiedote on tiedottajan työkalupakin tärkein yksittäinen työkalu. Viestintäpalvelu Taikan Kai & Tia ovat tehneet uransa aikana reilusti toista sataa tiedotetta. Tästä artikkelista saat poimittua toimivan tiedotteen rakenteen itsellesi, ole hyvä!
Lue lisääArtikkeli, blogi, uutiskirje tai raportti on juuri niin toimiva, tehokas ja kiinnostava kuin sen otsikkokin on. Jos otsikkosi on tylsä, epäselvä tai liian pitkä, ei lukija vaivaudu muuten ties kuinka nerokasta tekstiäsi lukemaan.
Lue lisääViestintäpalvelu Taika oli viime jouluna ensimmäistä kertaa mukana Pelastusarmeijan joulupatakeräyksessä. Tänä vuonna teimme saman päätöksen. Hyvää joulua.
Lue lisääUutistyö perustuu yleisön oikeuteen saada tietoa. Monissa organisaatioissa viestijän arkea sotkee kuitenkin turhaan uutisointi, jossa uutisjutuista vinkkaavien kansalaisten innokkuus tuoda esiin omakohtaisia ja yleensä negatiivisia kokemuksia on päätynyt klikkijournalismin myötä iltapäivälehtiin.
Lue lisääJournalisti viihtyy, mutta tekee myös duunia somessa siinä kuin me muutkin kuolevaiset. Siksi myös mediatiedotteiden oikeanlainen jakaminen kannattaa somessa. Tiedotteeseen liitetty hyvä kuva, video tai infografiikka lisäävät niin toimittajien kuin muidenkin someseuraajiesi kiinnostusta tiedotettasi kohtaan.
Lue lisää”Milloin tiedote kannattaa lähettää mediaan?” on kysymys, jonka moni tiedottaja ja viestintäihminen esittää itselleen viikoittain. Yhtä pätevää sääntöä ei ole, mutta perjantai-iltapäivää en kyllä suuremmin suosittelisi.
Lue lisääSuomalaiset mediat käyttävät hyvin pitkälti aivan samoja kanavia kuin sinäkin: sähköpostia, puhelinta, henkilökohtaisia (virtuaali)tapaamisia, verkkomedioita ja sosiaalista mediaa. Niin on siis sinunkin tehtävä.
Lue lisääHyvä mediasuhde lisää myyntiäsi ja vaikuttavuuttasi, parantaa mainettasi sekä kasvattaa brändiarvoasi. Median avulla voit saada yhteisösi asialle julkisuutta ja näkyvyyttä. Tämä edellyttää kuitenkin sinulta oikeaa toimintaa median suuntaan. Kärsivällisyys palkitaan, sillä pikavoittoja on mediasuhteissa hyvin harvoin tarjolla.
Lue lisääSuomalainen journalisti ja journalismi ovat kovassa puristuksessa. Yleisöä kiinnostavaa sisältöä syntyy koko ajan enemmän virallisten medioiden ulkopuolella. ”Sisältömarkkinointi” on ollut jo pitkään eräs journalistien ehdottomista inhokkisanoista. Mikä muu suomalaisia journalisteja ärsyttää?
Lue lisää