Kategoria: Tiedote

  • Ansaittu media houkuttaa – tarjoa toimittajalle uunituoretta asiaa tiedotteella

    Medianäkyvyys on yksi viestinnän yleisimmistä tavoitteista. Ihan jo siksi, että ansaittu medianäkyvyys on uskottavampaa ja siten vaikuttavampaa kuin vastaavan viestin välittäminen omissa kanavissa tai mainonnalla.

    Lue li

  • Mitä tehdä, kun media uutisoi organisaatiostasi virheellisesti?

    Uutistyö perustuu yleisön oikeuteen saada tietoa. Monissa organisaatioissa viestijän arkea sotkee kuitenkin turhaan uutisointi, jossa uutisjutuista vinkkaavien kansalaisten innokkuus tuoda esiin omakohtaisia ja yleensä negatiivisia kokemuksia on päätynyt klikkijournalismin myötä iltapäivälehtiin.

    Lue li

  • 3 vinkkiä ansaitun median äärelle

    Ansaittu media kiinnostaa kaikkia. Organisaatiosi uutisen saaminen mediaan on helpompaa, jos mediasuhteet ovat kunnossa. Tämä edellyttää kuitenkin pitkäjänteistä toimintaa median suuntaan. Kärsivällisyys palkitaan, sillä pikavoittoja on mediasuhteissa hyvin harvoin tarjolla.

    Lue li

  • Toimitusjohtaja LinkedInissä – positiivinen uutinen kantaa

    LinkedIn on kanava sinulle, joka haluat lukea, kuulla ja saada ajatuksia työelämään ja ammatilliseen osaamisen liittyvistä asioista. Muistathan, että voit jakaa siellä myös yrityksesi uutisia. Vallan mainiota, jos olet jopa ko. yrityksen toimitusjohtaja.

    Lue li

  • Erinomainen tiedote – mitä siihen vaaditaan?

    Erinomainen tiedote on varmasti jokaisen vakavasti työhönsä suhtautuvan viestijän tavoite. ”Vähän-sinne-päin” ei kukaan nykyisessä huomiokilpailussa kovin pitkälle pötki. Kurkkaa koostamamme tarkistuslista ja tiedotteen runko, jonka avulla mallintuu sisällöllisesti kiinnostava mediatiedote.

    Lue li

  • Esimerkkitiedote – näin sen teet käytännössä

    Meiltä pyydetään säännöllisesti apua tiedotteiden tekemiseen. Autamme mielellämme, mutta kokosimme myös mallipohjan DIY-tekijöille. Kopioi tästä toimivan tiedotteen rakenne itsellesi, ole hyvä!

    Lue li