Nuorisoa kiinnostava sisältö ei innosta setiä ja tätejä, mutta on juuri sitä, mitä alle kolmekymppinen haluaa nähdä, kuulla tai lukea. Nuorisoa kiinnostaa some erityisen paljon, mutta kiinnostaako mikään muu? Ylen nuorisomedioiden päällikkö Antti Hirvosen mukaan myös uutisjournalismi on nuorison agendalla edelleen. Mitä markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisen pitäisi nuorison kiinnostuksen kohteista ymmärtää?

Lue lisää

Hyvä Twitter-tili ei synny itsestään. Ei riitä, että perustat tilin ja jäät vain odottelemaan suurta someihmettä. Kaikissa somepalveluissa ihmiset ovat tärkeitä. Twitterissä henkilöstön tilien tuki yhteisön tileille on erityisen tärkeää. Onneksi Twitterissäkin vaivannäkö yleensä palkitaan. Jokainen yhteisö voi saavuttaa Twitterillä ainakin kolme selvää hyötyä. Lue lisää

Parempi tiedote tuo sinulle ja yhteisöllesi enemmän näkyvyyttä mediassa. Jos tiedotteesi päätyvät toimittajien roskakoreihin jo heti kättelyssä, teet aivan turhaa työtä. Pelkällä tekstillä et enää pärjää, vaan moderni mediatiedote sisältää paljon muutakin. Tiedätkö sinä, millaisia tiedotteita medialle kannattaa lähettää ja miten? Lue lisää

Tehokas video on eräs parhaiten toimivista markkinoinnin ja viestinnän välineistä, mutta vain suunnitelmallisesti käytettynä. Mitä useampaan paikkaan videosi jaat, sitä parempi. Jos kuitenkin julkaiset videosi vain yhdessä paikassa, niin se paikka on aina YouTube. Fiksu jakelu- ja markkinointisuunnitelma vie joka tapauksessa videosi juuri sinun kannaltasi tärkeimpien kohderyhmien nähtäväksi. Lue lisää

Hyvä lehdistötiedote eroaa etuliitteensä lisäksi hyvästä mediatiedotteesta myös monelta muulta osin. “Lehdistö” on Kekkosen ajan ja printtimaailman termi, mutta “media” pitää sisällään hyvin paljon enemmän. Termien lisäksi ovat vuosien varrella muuttuneet myös hyvien tiedotteiden otsikot, sisällöt ja jakelutavat. Eniten ovat kuitenkin muuttuneet tiedotteiden tekijöiden osaamisvaatimukset. Lue lisää

Nopea kriisiviestintä on yleensä paras vaihtoehto kriisisissä kuin kriisissä. Samalla pitää kuitenkin löytyä myös malttia, jotta pääviestisi eivät kriisitilanteessa synnytä aivan uusia ongelmia. Muista myös huomioida erilaiset kohderyhmät kriisissä. Asiakasnäkökulma on hyvä olla kriisiviestinnässä mukana alusta alkaen. Lue lisää

Särmikäs sisältömarkkinointi herättää huomiota ja intohimoja, mutta tarjoaa myös käytännön hyötyjä. Monien mielestä vain sellainen sisältömarkkinointi toimii, joka myös suututtaa osan vastaanottajista. Kaikkia ihmisiä kun ei voi millään aina miellyttää. – Ei ainakaan somessa, huokaisee visuaalisen sisältömarkkinoinnin asiantuntija Sampo Leino. Lue lisää