Kategoria: Media
-
Viestijä, ajattele toimittajaa asiakkaana
•
Toimiva yritysviestintä edellyttää hyviä ja avoimia suhteita eri sidosryhmiin. Myös toimittajiin, joita kannattaa mediasuhteiden rakentamisessa ajatella tärkeinä asiakkaina.
-
Viestijä, iskikö kriisi – mitä sanoo kriisiviestinnän suunnitelmanne?
•
Kriisiviestinnässä on tärkeää olla nopea. Muista kuitenkin maltti, jotta pääviestit tilanteesta eivät synnytä uusia ongelmia. Muista myös huomioida erilaiset kohderyhmät; kriisiviestintää ei tehdä mediaa varten.
-
Ansaittu media houkuttaa – tarjoa toimittajalle uunituoretta asiaa tiedotteella
•
Medianäkyvyys on yksi viestinnän yleisimmistä tavoitteista. Ihan jo siksi, että ansaittu medianäkyvyys on uskottavampaa ja siten vaikuttavampaa kuin vastaavan viestin välittäminen omissa kanavissa tai mainonnalla.
-
Mitä tehdä, kun media uutisoi organisaatiostasi virheellisesti?
•
Uutistyö perustuu yleisön oikeuteen saada tietoa. Monissa organisaatioissa viestijän arkea sotkee kuitenkin turhaan uutisointi, jossa uutisjutuista vinkkaavien kansalaisten innokkuus tuoda esiin omakohtaisia ja yleensä negatiivisia kokemuksia on päätynyt klikkijournalismin myötä iltapäivälehtiin.
-
3 vinkkiä ansaitun median äärelle
•
Ansaittu media kiinnostaa kaikkia. Organisaatiosi uutisen saaminen mediaan on helpompaa, jos mediasuhteet ovat kunnossa. Tämä edellyttää kuitenkin pitkäjänteistä toimintaa median suuntaan. Kärsivällisyys palkitaan, sillä pikavoittoja on mediasuhteissa hyvin harvoin tarjolla.
-
Esimerkkitiedote – näin sen teet käytännössä
•
Meiltä pyydetään säännöllisesti apua tiedotteiden tekemiseen. Autamme mielellämme, mutta kokosimme myös mallipohjan DIY-tekijöille. Kopioi tästä toimivan tiedotteen rakenne itsellesi, ole hyvä!