Hyvä mediasuhde lisää myyntiäsi ja vaikuttavuuttasi, parantaa mainettasi sekä kasvattaa brändiarvoasi. Median avulla voit saada yhteisösi asialle julkisuutta ja näkyvyyttä. Tämä edellyttää kuitenkin sinulta oikeaa toimintaa median suuntaan. Kärsivällisyys palkitaan, sillä pikavoittoja on mediasuhteissa hyvin harvoin tarjolla.
Lue lisääMedia
Haastattelu on eräs tyypillisimmistä tavoista hankkia tietoa viestintä- ja markkinointisisältöjä varten. Kuinka kaikkia osapuolia hyödyttävä haastattelu kannattaa toteuttaa?
Lue lisääSuomalainen journalisti ja journalismi ovat kovassa puristuksessa. Yleisöä kiinnostavaa sisältöä syntyy koko ajan enemmän virallisten medioiden ulkopuolella. ”Sisältömarkkinointi” on ollut jo pitkään eräs journalistien ehdottomista inhokkisanoista. Mikä muu suomalaisia journalisteja ärsyttää?
Lue lisääJournalisti viihtyy somessa kuten me muutkin kuolevaiset. Siksi myös mediatiedotteiden ja muun mediasisällön jakaminen kannattaa somessa. Tiedotteeseen tai artikkeliin liitetty hyvä kuva, video tai infografiikka lisäävät niin toimittajien kuin muidenkin someseuraajiesi kiinnostusta sisältöjäsi kohtaan.
Lue lisääOlemme jo vuosia pitäneet poliitikkoja lähtökohtaisesti epärehellisinä hyypiöinä. Tunnustan, olen tähän itsekin syyllinen. Mediat ovat olleet tässä parjaamisessa meidän muiden mukana, elleivät jopa aivan etunenässä. Nyt epärehellisyydestä syytetään mediaa itseään. Mitä journalistit ajattelevat omasta asemastaan?
Lue lisääMediamyrsky syntyy usein, kun kriisiviestintää osaamattomat organisaatiot kertovat medialle mitä sattuu ja milloin sattuu. Totuuden kertominen heti alusta alkaen on yleensä paras vaihtoehto, vaikka se kuinka kivuliaalta ensin tuntuisikin.
Lue lisääErinomainen tiedote on varmasti jokaisen vakavasti duuneihinsa suhtautuvan tiedotteen tekijän tavoite. ”Vähän-sinne-päin-tiedotteella” ei kukaan nykyisessä huomiokilpailussa kovin pitkälle pötki. Tässä on tarkistuslista ja tiedotteen runko, jonka avulla osaat tehdä sisällöllisesti kiinnostavan mediatiedotteen.
Lue lisääHyvä mediasuhde lisää myyntiä ja vaikuttavuutta, parantaa mainetta sekä kasvattaa brändiarvoa. Median avulla voit saada yhteisösi asialle julkisuutta ja näkyvyyttä mediassa. Tämä edellyttää kuitenkin sinulta oikeaa toimintaa median suuntaan. Kärsivällisyys palkitaan, sillä pikavoittoja on mediasuhteissa hyvin harvoin tarjolla.
Lue lisääViestintämuotoilu on palvelumuotoilua, jota sovelletaan viestintään ja markkinointiin. Useilla toimialoilla asiakas on jo keskeisesti mukana yritysten tuote- ja palvelukehityksessä. Asiakkaiden mielipiteitä kysellään, he ovat mukana erilaisissa paneeleissa, heidän kanssaan kehitetään räätälöityjä tuotteita ja palveluja. Ilman asiakkaan äänen kuuntelemista ei menestyvää liiketoimintaa voi nykyään harjoittaa juuri missään.
Mediatiedotteesi on juuri niin toimiva ja tehokas kuin sen otsikkokin on. Jos tiedotteesi otsikko on tylsä, epäselvä tai liian pitkä, niin yksikään toimittaja ei luultavasti huomaa sitä. Otsikon lisäksi toimittajalta jää silloin lukematta myös koko muu tiedotteesi. Hukkaan menee siis kaikki käyttämäsi aika, tuskailu ja vaivannäkö.