-
Pääsittekö mediaan – mutta juttu onkin täynnä virheitä
•
Uutistyö perustuu kansalaisten oikeuteen saada tietoa, ja se on keskeinen osa sananvapautta. Sananvapauteen kuuluu myös vahvasti vastuu, joten toimittajan velvollisuus on pyrkiä totuudenmukaiseen tiedonvälitykseen. Niin toimittajalle, yleisölle kuin jutun kohteelle on tärkeää, että uutisen tiedot on tarkistettu mahdollisimman hyvin.
-
Ansaittu media houkuttaa – tarjoa toimittajalle uunituoretta asiaa tiedotteella
•
Medianäkyvyys on yksi viestinnän yleisimmistä tavoitteista. Ihan jo siksi, että ansaittu medianäkyvyys on uskottavampaa ja siten vaikuttavampaa kuin vastaavan viestin välittäminen omissa kanavissa tai mainonnalla.
-
Älä anna blogikirjoitusvuoron pelottaa – vinkkejä vasta-alkajille
•
Tällä viikolla itsellä oli kalenterissa taas merkintä blogivuorosta. ”Huaah”. Sama huokaisu kuuluu varmaan muidenkin suusta vastaavassa tilanteessa? Mutta ei tarvitse kuulua, kun et aseta itsellesi turhia kirjoituspaineita ja muistat perusvinkit, jotka pätevät moneen muuhunkin tekstintuottamiseen.
-
Mistä liikkeelle somessa?
•
Organisaatioilla on erilaisia lähtökohtia olla sosiaalisessa mediassa. Oma motivaatio ja tarve on hyvä olla kirjattuna ylös ennen liikkeelle lähtöä. Silloin somessa oleminen tuottaa myös arvoa. Niin itselle, asiakkaalle kuin muille eri sidosryhmille. Lue vinkkimme someläsnäolon perusteisiin.
-
Kesätekemistä: Koska viimeksi tarkistit LinkedIn-profiilisi?
•
Tapasitko uuden ihmisen työkuvioissa tai -tapahtumassa vai oletko aikeissa ottaa johonkin ennestään itsellesi vieraaseen henkilöön yhteyttä tapaamista koskien? Aika moni meistä laittaa tuon ihmisen nimen tai yrityksen hakukoneeseen tai näpyttelee sen suoraan LinkedInin hakukenttään. Myös sinun tietojasi etsitään taajaan – usko pois.
-
Kierrätä ketterästi sisältöjäsi uuteen muotoon
•
Kierrättäminen on ekologisuudesta ja vastuullisuudesta kertovaa toimintaa. Se säästää aikaa, rahaa ja resursseja mainiosti myös viestinnässä. Parasta on, kun kerran tehty hyvä sisältö kohtaa uudessa muodossaan haluttuja kohderyhmiä – uusia asiakkaita.
-
Viestintä on kumppanuutta
•
Monen organisaation arvoihin ja strategisiin teemoihin on kirjattu sana kumppanuus. Niin myös Viestintäpalvelu Scribossa. Mutta mitä se oikeastaan tarkoittaa?
-
Tarkoituksella tai tiedostamatta: viestijä, spinnataanko teillä?
•
Kuinka tuttu aihe sinulle on spinnaus? Itselleni termi kolahti taas tajuntaan katsottuani Borgen eli Vallan linnake -sarjan. Tunnistatko tai tunnustatko, kuinka omassa organisaatiossasi viestinnässä esitetään uutisia valikoivasti tai tarkoitushakuisesti?
-
Tiedote on mainio viestinviejä pk-yritykselle
•
”Ei tää meidän asia nyt niin iso ole. Eikai me nyt mitään tiedotetta!?” Laura Voutilaisen biisin sanoja lainatakseni – no hitto miksei. Pienikin asia on sopivalle kohderyhmälle uutinen, joka osuu. Varsinkin, jos se osuu kohderyhmän silmiin jopa mediassa.
-
Messuilla tavataan – ja #sometetaan
•
Sosiaalinen media on yksi tehokkaimmista kanavista viestiä tapahtumasta. Parhaat somepäivitykset ovat niitä, jotka tarjoavat lukijalleen hyötyä tai hupia. Tapahtumasomettaminen ei ole sama kuin kertoa, että olemme mukana messuilla ”se-ja-se”.