SCRIBO
  • Palvelumme
  • Asiakkaitamme
  • Vinkkejä
  • Meistä
    • LinkedIn
ota yhteyttä
  • Pääsittekö mediaan – mutta juttu onkin täynnä virheitä

    30.3.2023

    •

    Tia Härkönen

    Uutistyö perustuu kansalaisten oikeuteen saada tietoa, ja se on keskeinen osa sananvapautta. Sananvapauteen kuuluu myös vahvasti vastuu, joten toimittajan velvollisuus on pyrkiä totuudenmukaiseen tiedonvälitykseen. Niin toimittajalle, yleisölle kuin jutun kohteelle on tärkeää, että uutisen tiedot on tarkistettu mahdollisimman hyvin.

    Lue lisää

  • Ansaittu media houkuttaa – tarjoa toimittajalle uunituoretta asiaa tiedotteella

    3.2.2023

    •

    Tia Härkönen

    Medianäkyvyys on yksi viestinnän yleisimmistä tavoitteista. Ihan jo siksi, että ansaittu medianäkyvyys on uskottavampaa ja siten vaikuttavampaa kuin vastaavan viestin välittäminen omissa kanavissa tai mainonnalla.

    Lue lisää

  • Älä anna blogikirjoitusvuoron pelottaa – vinkkejä vasta-alkajille

    21.10.2022

    •

    Tia Härkönen

    Tällä viikolla itsellä oli kalenterissa taas merkintä blogivuorosta. ”Huaah”. Sama huokaisu kuuluu varmaan muidenkin suusta vastaavassa tilanteessa? Mutta ei tarvitse kuulua, kun et aseta itsellesi turhia kirjoituspaineita ja muistat perusvinkit, jotka pätevät moneen muuhunkin tekstintuottamiseen.

    Lue lisää

  • Mistä liikkeelle somessa?

    5.9.2022

    •

    Tia Härkönen

    Organisaatioilla on erilaisia lähtökohtia olla sosiaalisessa mediassa. Oma motivaatio ja tarve on hyvä olla kirjattuna ylös ennen liikkeelle lähtöä. Silloin somessa oleminen tuottaa myös arvoa. Niin itselle, asiakkaalle kuin muille eri sidosryhmille. Lue vinkkimme someläsnäolon perusteisiin.

    Lue lisää

  • Kesätekemistä: Koska viimeksi tarkistit LinkedIn-profiilisi?

    13.6.2022

    •

    Tia Härkönen

    Tapasitko uuden ihmisen työkuvioissa tai -tapahtumassa vai oletko aikeissa ottaa johonkin ennestään itsellesi vieraaseen henkilöön yhteyttä tapaamista koskien? Aika moni meistä laittaa tuon ihmisen nimen tai yrityksen hakukoneeseen tai näpyttelee sen suoraan LinkedInin hakukenttään. Myös sinun tietojasi etsitään taajaan – usko pois.

    Lue lisää

  • Kierrätä ketterästi sisältöjäsi uuteen muotoon

    8.4.2022

    •

    Tia Härkönen

    Kierrättäminen on ekologisuudesta ja vastuullisuudesta kertovaa toimintaa. Se säästää aikaa, rahaa ja resursseja mainiosti myös viestinnässä. Parasta on, kun kerran tehty hyvä sisältö kohtaa uudessa muodossaan haluttuja kohderyhmiä – uusia asiakkaita.

    Lue lisää

  • Viestintä on kumppanuutta

    11.3.2022

    •

    Tia Härkönen

    Monen organisaation arvoihin ja strategisiin teemoihin on kirjattu sana kumppanuus. Niin myös Viestintäpalvelu Scribossa. Mutta mitä se oikeastaan tarkoittaa?

    Lue lisää

  • Tarkoituksella tai tiedostamatta: viestijä, spinnataanko teillä?

    7.2.2022

    •

    Tia Härkönen

    Kuinka tuttu aihe sinulle on spinnaus? Itselleni termi kolahti taas tajuntaan katsottuani Borgen eli Vallan linnake -sarjan. Tunnistatko tai tunnustatko, kuinka omassa organisaatiossasi viestinnässä esitetään uutisia valikoivasti tai tarkoitushakuisesti?

    Lue lisää

  • Tiedote on mainio viestinviejä pk-yritykselle

    10.1.2022

    •

    Tia Härkönen

    ”Ei tää meidän asia nyt niin iso ole. Eikai me nyt mitään tiedotetta!?” Laura Voutilaisen biisin sanoja lainatakseni – no hitto miksei. Pienikin asia on sopivalle kohderyhmälle uutinen, joka osuu. Varsinkin, jos se osuu kohderyhmän silmiin jopa mediassa.

    Lue lisää

  • Messuilla tavataan – ja #sometetaan

    1.12.2021

    •

    Tia Härkönen

    Sosiaalinen media on yksi tehokkaimmista kanavista viestiä tapahtumasta. Parhaat somepäivitykset ovat niitä, jotka tarjoavat lukijalleen hyötyä tai hupia. Tapahtumasomettaminen ei ole sama kuin kertoa, että olemme mukana messuilla ”se-ja-se”.

    Lue lisää

←Edellinen sivu Seuraava sivu→

Copyright © 2024 | info@viestintapalvelu.fi | Y-tunnus 2590924-5