Inspiraatiota etsimme lähes kaikki aina silloin tällöin, mutta improvisaatio on monelle kauhistus. Tekojamme säätelevät sosiaaliset normit ja suunnitelmat, joten erilailla tekeminen tai uudella tavalla toiminen voi jopa pelottaa. Siltikin – uskalla improvisoida, sillä erityisesti viestintä on täynnä mahdollisuuksia! Lue lisää
Kirjoittaja: Tia Härkönen
Messu- ja tapahtumaliiketoiminnan kysyntä elpyy taas yli kahden vuoden hiljaiselon jälkeen. Taikalla on ilo onnitella alan konkaria Messua Oy:tä niin pitkän linjan osaamisesta sekä juhlavuodesta kuin myös uunituoreesta liiketoimintakaupasta.
Lue lisääKierrättäminen on ekologisuudesta ja vastuullisuudesta kertovaa toimintaa. Se säästää aikaa, rahaa ja resursseja mainiosti myös viestinnässä. Parasta on, kun kerran tehty hyvä sisältö kohtaa uudessa muodossaan haluttuja kohderyhmiä – uusia asiakkaita.
Lue lisääMonen organisaation arvoihin ja strategisiin teemoihin on kirjattu sana kumppanuus. Niin myös meillä Viestintäpalvelu Taikassa. Mutta mitä se oikeastaan tarkoittaa?
Lue lisääKuinka tuttu aihe sinulle on spinnaus? Itselleni termi kolahti taas tajuntaan katsottuani Borgen eli Vallan linnake -sarjan. Tunnistatko tai tunnustatko, kuinka omassa organisaatiossasi viestinnässä esitetään uutisia valikoivasti tai tarkoitushakuisesti?
Lue lisääUusi vuosi ja uudet kujeet. Viestinnän tekemisten aikataulutus ja ideoiden listaaminen vuosikelloon on iso apu, jos tuntuu, että tekemistä on liikaa – tai ei ”muka” pahimmillaan mitään kerrottavaa.
Lue lisää”Ei tää meidän asia nyt niin iso ole. Eikai me nyt mitään tiedotetta!?” Laura Voutilaisen biisin sanoja lainatakseni – no hitto miksei. Pienikin asia on sopivalle kohderyhmälle uutinen, joka osuu. Varsinkin, jos se osuu kohderyhmän silmiin jopa mediassa.
Lue lisääViestintäpalvelu Taika oli viime jouluna ensimmäistä kertaa mukana Pelastusarmeijan joulupatakeräyksessä. Tänä vuonna teimme saman päätöksen. Hyvää joulua.
Lue lisääSosiaalinen media on yksi tehokkaimmista kanavista viestiä tapahtumasta. Parhaat somepäivitykset ovat niitä, jotka tarjoavat lukijalleen hyötyä tai hupia. Tapahtumasomettaminen ei ole sama kuin kertoa, että olemme mukana messuilla ”se-ja-se”.
Lue lisääIhanaa, messut ja tapahtumat pyörivät taas. Itse innostuin viime viikolla Helsingin Kirjamessuista. Mikäli oma organisaationne on mukana messuilla näytteilleasettajana, muistathan hyödyntää sosiaalisen median tarjoamat mahdollisuudet viestinnässä.
Lue lisää