Kiinnostava mediatiedote herättää median ruokahalun. Tiedotteiden lähettäminen ei saa kuitenkaan koskaan olla pelkkää kalastamista ilman selviä päämääriä. Mainonnalla voi kovalla rahalla saada paljonkin tuloksia lyhyessä ajassa. Mediatiedotteiden kanssa nopeita voittoja on vain hyvin vähän tarjolla. Toisaalta kärsivällinen, säännöllinen ja sisällön laadusta kiinnipitävä mediaviestintä tuottaa tuloksia ja on myös kustannustehokasta. Lue lisää

Hyvä Twitter-tili ei synny itsestään. Ei riitä, että perustat tilin ja jäät vain odottelemaan suurta someihmettä. Kaikissa somepalveluissa ihmiset ovat tärkeitä. Twitterissä henkilöstön tilien tuki yhteisön tileille on erityisen tärkeää. Onneksi Twitterissäkin vaivannäkö yleensä palkitaan. Jokainen yhteisö voi saavuttaa Twitterillä ainakin kolme selvää hyötyä. Lue lisää

Parempi tiedote tuo sinulle ja yhteisöllesi enemmän näkyvyyttä mediassa. Jos tiedotteesi päätyvät toimittajien roskakoreihin jo heti kättelyssä, teet aivan turhaa työtä. Pelkällä tekstillä et enää pärjää, vaan moderni mediatiedote sisältää paljon muutakin. Tiedätkö sinä, millaisia tiedotteita medialle kannattaa lähettää ja miten? Lue lisää

Tehokas video on eräs parhaiten toimivista markkinoinnin ja viestinnän välineistä, mutta vain suunnitelmallisesti käytettynä. Mitä useampaan paikkaan videosi jaat, sitä parempi. Jos kuitenkin julkaiset videosi vain yhdessä paikassa, niin se paikka on aina YouTube. Fiksu jakelu- ja markkinointisuunnitelma vie joka tapauksessa videosi juuri sinun kannaltasi tärkeimpien kohderyhmien nähtäväksi. Lue lisää

Hyvä lehdistötiedote eroaa etuliitteensä lisäksi hyvästä mediatiedotteesta myös monelta muulta osin. “Lehdistö” on Kekkosen ajan ja printtimaailman termi, mutta “media” pitää sisällään hyvin paljon enemmän. Termien lisäksi ovat vuosien varrella muuttuneet myös hyvien tiedotteiden otsikot, sisällöt ja jakelutavat. Eniten ovat kuitenkin muuttuneet tiedotteiden tekijöiden osaamisvaatimukset. Lue lisää

Nopea kriisiviestintä on yleensä paras vaihtoehto kriisisissä kuin kriisissä. Samalla pitää kuitenkin löytyä myös malttia, jotta pääviestisi eivät kriisitilanteessa synnytä aivan uusia ongelmia. Muista myös huomioida erilaiset kohderyhmät kriisissä. Asiakasnäkökulma on hyvä olla kriisiviestinnässä mukana alusta alkaen. Lue lisää

Särmikäs sisältömarkkinointi herättää huomiota ja intohimoja, mutta tarjoaa myös käytännön hyötyjä. Monien mielestä vain sellainen sisältömarkkinointi toimii, joka myös suututtaa osan vastaanottajista. Kaikkia ihmisiä kun ei voi millään aina miellyttää. – Ei ainakaan somessa, huokaisee visuaalisen sisältömarkkinoinnin asiantuntija Sampo Leino. Lue lisää

Sisältömarkkinointi on yksi markkinointitapa muiden joukossa, jonka tarkoituksena on myynnin lisääminen. Mutta voiko sisältömarkkinointi olla myyntisuppilosi tehoimuri? Mitä helpompaa asiakkaallesi on siirtyä sisällöstäsi ostajaksi, sitä parempi. Liian tyrkky ei kuitenkaan saa olla, sillä pakkopullan syömisestä ei tykkää kukaan. Johtavatko sinun sisältösi asiakkaasi myyntitunneliin – vai ojaan ja allikkoon?

Lue lisää

Kiinnostava somesisältö ei ole lista yritysten toisilleen kirjoittamia lausuntoja tai virastojen juhlapuheita. Yritys ja yhteisö voivat olla somessa, mutta oikeastaan vain oman henkilöstönsä välityksellä. Yrityksien sijaan muita somelaisia – siis ihmisiä – kiinnostavat yrityksissä ja yhteisöissä työskentelevät henkilöt – ihmiset. Ja tietysti myös kissat ja koirat. Kuka teillä somettaa, kenelle ja miksi?

Lue lisää

Tehokas tiedote on juuri niin toimiva ja vakuuttava, kuin sen sisältökin on. Kiinnostava otsikko, sitä vastustamattoman hyvin tukeva ingressi sekä paljon kiinnostavaa tietosisältöä pursuava leipäteksti ovat esimerkillisen tiedotteen perusrakenteita. Lopullisen viimeistelyn kruunaa laadukas oheissisältö: pysäyttävät kuvat, videot, infografiikat ja linkit muualle nettiin. Tällaisesta tiedotteesta myös journalistit tykkäävät. Ehkä jopa pysäyttäväksi tarkoitetun artikkelikuvamme poliisitkin. Lataa toimiva tiedotepohja itsellesi artikkelin lopusta.

Lue lisää