Kategoria: Viestintä
-
Kriisiviestinnässä ei kannata luottaa vain Hannun Hanhen apuun
•
Kriisit tulevat organisaatioille yleensä yllättäen ja odottamatta. Hyvällä etukäteissuunnittelulla ja viestinnän ”käsikirjoituksella” puskistakin tullut tilanne voidaan parhaimmillaan kääntää paremmaksi, vaikka tapahtunut olisi ollut hyvinkin ikävä.
-
3 vinkkiä ansaitun median äärelle
•
Ansaittu media kiinnostaa kaikkia. Organisaatiosi uutisen saaminen mediaan on helpompaa, jos mediasuhteet ovat kunnossa. Tämä edellyttää kuitenkin pitkäjänteistä toimintaa median suuntaan. Kärsivällisyys palkitaan, sillä pikavoittoja on mediasuhteissa hyvin harvoin tarjolla.
-
Viestintäkampanjan elinkaari voi yllättää iloisesti: 4 vinkkiä kampanjan suunnitteluun
•
Kivirakentajien 2018 pyörinyt Suomen matkassa -kampanja on mainio esimerkki siitä, miten vahvalle pohjalle rakennettu tarina voi jatkua kampanjasta ja jopa vuodesta toiseen. Avaintekijä on tietysti aihe ja että sisällöt eivät vanhene liian nopeasti. Lue myös artikkelin lopusta 4 vinkkiä, joiden avulla saat kampanjasi myytyä johtoryhmällenne.
-
Uskalla pyytää apua somen käyttöön
•
”Tyhmä ei ole se, joka joka pyytää liikaa, vaan se, joka maksaa.” Sosiaalisen median käytössä vanha sananlasku taipuisi ehkä niin, että ”Tyhmä ei ole se, joka pyytää apua, vaan se joka kärsii osaamattomana yksin.”
-
Kesä kaikilla – voiko yritys pitää lomaa somesta?
•
Taikalla on asiakkaita, joille teemme säännöllisessä rytmissä sosiaalisen median sisältöjä. Näin lomien lähestyessä olemme kysyneet yhteyshenkilöiltä, haluavatko he pitää somessa pientä taukoa heinäkuun yli. ”Voidaanko me”, on ollut yleinen vastakysymys.
-
Käyntikortti on kiva, LinkedIn parempi
•
Kuka tahansa voi verkostoitua. Siihen vaaditaan vain, että olet valmis ja kiinnostunut tapaamaan uusia ihmisiä. Näin sosiaalisen median valtakaudella siihen ei aina tarvita edes kasvokkaista tapaamista. LinkedIn on oiva tapa viimeistellä yhteys.
-
Esimerkkitiedote – näin sen teet käytännössä
•
Meiltä pyydetään säännöllisesti apua tiedotteiden tekemiseen. Autamme mielellämme, mutta kokosimme myös mallipohjan DIY-tekijöille. Kopioi tästä toimivan tiedotteen rakenne itsellesi, ole hyvä!
-
Kritiikki somessa ei ole maailmanloppu
•
Juttelin tällä viikolla erään yrityksen edustajan kanssa heidän sosiaalisen median liikkeellelähdöstä. Vielä he eivät siellä olleet, mutta kovasti miettivät, että ”mitä jos”. He pohtivat kovasti sitä, mikä on se juju, miksi siellä somessa hekin olisivat? Ja mitä, jos tulee paskaa niskaan?