Kategoria: Viestintä

  • Kesätekemistä: Koska viimeksi tarkistit LinkedIn-profiilisi?

    Tapasitko uuden ihmisen työkuvioissa tai -tapahtumassa vai oletko aikeissa ottaa johonkin ennestään itsellesi vieraaseen henkilöön yhteyttä tapaamista koskien? Aika moni meistä laittaa tuon ihmisen nimen tai yrityksen hakukoneeseen tai näpyttelee sen suoraan LinkedInin hakukenttään. Myös sinun tietojasi etsitään taajaan – usko pois.

    Lue li

  • Kierrätä ketterästi sisältöjäsi uuteen muotoon

    Kierrättäminen on ekologisuudesta ja vastuullisuudesta kertovaa toimintaa. Se säästää aikaa, rahaa ja resursseja mainiosti myös viestinnässä. Parasta on, kun kerran tehty hyvä sisältö kohtaa uudessa muodossaan haluttuja kohderyhmiä – uusia asiakkaita.

    Lue li

  • Viestintä on kumppanuutta

    Monen organisaation arvoihin ja strategisiin teemoihin on kirjattu sana kumppanuus. Niin myös Viestintäpalvelu Scribossa. Mutta mitä se oikeastaan tarkoittaa?

    Lue li

  • Tarkoituksella tai tiedostamatta: viestijä, spinnataanko teillä?

    Kuinka tuttu aihe sinulle on spinnaus? Itselleni termi kolahti taas tajuntaan katsottuani Borgen eli Vallan linnake -sarjan. Tunnistatko tai tunnustatko, kuinka omassa organisaatiossasi viestinnässä esitetään uutisia valikoivasti tai tarkoitushakuisesti?

    Lue li

  • Tiedote on mainio viestinviejä pk-yritykselle

    ”Ei tää meidän asia nyt niin iso ole. Eikai me nyt mitään tiedotetta!?” Laura Voutilaisen biisin sanoja lainatakseni – no hitto miksei. Pienikin asia on sopivalle kohderyhmälle uutinen, joka osuu. Varsinkin, jos se osuu kohderyhmän silmiin jopa mediassa.

    Lue li

  • Messuilla tavataan – ja #sometetaan

    Sosiaalinen media on yksi tehokkaimmista kanavista viestiä tapahtumasta. Parhaat somepäivitykset ovat niitä, jotka tarjoavat lukijalleen hyötyä tai hupia. Tapahtumasomettaminen ei ole sama kuin kertoa, että olemme mukana messuilla ”se-ja-se”.

    Lue li

  • Messut tiedossa – muista hyödyntää #some

    Ihanaa, messut ja tapahtumat pyörivät taas. Itse innostuin viime viikolla Helsingin Kirjamessuista. Mikäli oma organisaationne on mukana messuilla näytteilleasettajana, muistathan hyödyntää sosiaalisen median tarjoamat mahdollisuudet viestinnässä.

    Lue li

  • Viestijä, nappaa Whistleblowing-kanava haltuusi

    Pian kaikissa yli 50 työntekijän yrityksissä pitää ottaa käyttöön sisäinen ilmoituskanava, jossa työntekijät voivat ilmoittaa, jos he huomaavat väärinkäytöksiä yrityksen toiminnassa. Lue jutusta vinkkejä, millainen rooli viestinnällä on uuden kanavan käyttöönotossa.

    Lue li

  • Mitä tehdä, kun media uutisoi organisaatiostasi virheellisesti?

    Uutistyö perustuu yleisön oikeuteen saada tietoa. Monissa organisaatioissa viestijän arkea sotkee kuitenkin turhaan uutisointi, jossa uutisjutuista vinkkaavien kansalaisten innokkuus tuoda esiin omakohtaisia ja yleensä negatiivisia kokemuksia on päätynyt klikkijournalismin myötä iltapäivälehtiin.

    Lue li

  • Hyvän juttuidean vinkkaaminen hyödyttää niin sinua, mediaa kuin median yleisöä

    On hyvä aihe, joka ei sovi tiedotteeksi, mutta mediaa se voisi silti kiinnostaa. Mainiota, mitä vielä odotat? Mieti kuitenkin ensi, mikä on potentiaalinen media aiheellesi ja kuka on paras toimittaja jutun kirjoittajaksi.

    Lue li