-
Viestijä, nappaa Whistleblowing-kanava haltuusi
•
Pian kaikissa yli 50 työntekijän yrityksissä pitää ottaa käyttöön sisäinen ilmoituskanava, jossa työntekijät voivat ilmoittaa, jos he huomaavat väärinkäytöksiä yrityksen toiminnassa. Lue jutusta vinkkejä, millainen rooli viestinnällä on uuden kanavan käyttöönotossa.
-
Mitä tehdä, kun media uutisoi organisaatiostasi virheellisesti?
•
Uutistyö perustuu yleisön oikeuteen saada tietoa. Monissa organisaatioissa viestijän arkea sotkee kuitenkin turhaan uutisointi, jossa uutisjutuista vinkkaavien kansalaisten innokkuus tuoda esiin omakohtaisia ja yleensä negatiivisia kokemuksia on päätynyt klikkijournalismin myötä iltapäivälehtiin.
-
Hyvän juttuidean vinkkaaminen hyödyttää niin sinua, mediaa kuin median yleisöä
•
On hyvä aihe, joka ei sovi tiedotteeksi, mutta mediaa se voisi silti kiinnostaa. Mainiota, mitä vielä odotat? Mieti kuitenkin ensi, mikä on potentiaalinen media aiheellesi ja kuka on paras toimittaja jutun kirjoittajaksi.
-
Kriisiviestinnässä ei kannata luottaa vain Hannun Hanhen apuun
•
Kriisit tulevat organisaatioille yleensä yllättäen ja odottamatta. Hyvällä etukäteissuunnittelulla ja viestinnän ”käsikirjoituksella” puskistakin tullut tilanne voidaan parhaimmillaan kääntää paremmaksi, vaikka tapahtunut olisi ollut hyvinkin ikävä.
-
3 vinkkiä ansaitun median äärelle
•
Ansaittu media kiinnostaa kaikkia. Organisaatiosi uutisen saaminen mediaan on helpompaa, jos mediasuhteet ovat kunnossa. Tämä edellyttää kuitenkin pitkäjänteistä toimintaa median suuntaan. Kärsivällisyys palkitaan, sillä pikavoittoja on mediasuhteissa hyvin harvoin tarjolla.
-
Viestintäkampanjan elinkaari voi yllättää iloisesti: 4 vinkkiä kampanjan suunnitteluun
•
Kivirakentajien 2018 pyörinyt Suomen matkassa -kampanja on mainio esimerkki siitä, miten vahvalle pohjalle rakennettu tarina voi jatkua kampanjasta ja jopa vuodesta toiseen. Avaintekijä on tietysti aihe ja että sisällöt eivät vanhene liian nopeasti. Lue myös artikkelin lopusta 4 vinkkiä, joiden avulla saat kampanjasi myytyä johtoryhmällenne.
-
Toimitusjohtaja LinkedInissä – positiivinen uutinen kantaa
•
LinkedIn on kanava sinulle, joka haluat lukea, kuulla ja saada ajatuksia työelämään ja ammatilliseen osaamisen liittyvistä asioista. Muistathan, että voit jakaa siellä myös yrityksesi uutisia. Vallan mainiota, jos olet jopa ko. yrityksen toimitusjohtaja.
-
Uskalla pyytää apua somen käyttöön
•
”Tyhmä ei ole se, joka joka pyytää liikaa, vaan se, joka maksaa.” Sosiaalisen median käytössä vanha sananlasku taipuisi ehkä niin, että ”Tyhmä ei ole se, joka pyytää apua, vaan se joka kärsii osaamattomana yksin.”
-
Asiantuntija ja ammattilainen, LinkedIn on sinua varten
•
Tittelisi on toimitusjohtaja ja yrityksesi osaamisala saavutettavuus ja esteettömyys. Tai teet myyntiä ja brändäystä, johdat isoa tiimiä, käyt pitämässä paljon asiantuntijaluentoja ja puheenvuoroja. Profiiliasi ei kuitenkaan löydy LinkedInissä. Mitä tästä pitäisi ajatella?