SCRIBO
  • Palvelumme
  • Asiakkaitamme
  • Vinkkejä
  • Meistä
    • LinkedIn
ota yhteyttä
  • Messut tiedossa – muista hyödyntää #some

    2.11.2021

    •

    Tia Härkönen

    Ihanaa, messut ja tapahtumat pyörivät taas. Itse innostuin viime viikolla Helsingin Kirjamessuista. Mikäli oma organisaationne on mukana messuilla näytteilleasettajana, muistathan hyödyntää sosiaalisen median tarjoamat mahdollisuudet viestinnässä.

    Lue lisää

  • Viestijä, nappaa Whistleblowing-kanava haltuusi

    5.10.2021

    •

    Tia Härkönen

    Pian kaikissa yli 50 työntekijän yrityksissä pitää ottaa käyttöön sisäinen ilmoituskanava, jossa työntekijät voivat ilmoittaa, jos he huomaavat väärinkäytöksiä yrityksen toiminnassa. Lue jutusta vinkkejä, millainen rooli viestinnällä on uuden kanavan käyttöönotossa.

    Lue lisää

  • Mitä tehdä, kun media uutisoi organisaatiostasi virheellisesti?

    15.9.2021

    •

    Tia Härkönen

    Uutistyö perustuu yleisön oikeuteen saada tietoa. Monissa organisaatioissa viestijän arkea sotkee kuitenkin turhaan uutisointi, jossa uutisjutuista vinkkaavien kansalaisten innokkuus tuoda esiin omakohtaisia ja yleensä negatiivisia kokemuksia on päätynyt klikkijournalismin myötä iltapäivälehtiin.

    Lue lisää

  • Hyvän juttuidean vinkkaaminen hyödyttää niin sinua, mediaa kuin median yleisöä

    18.2.2021

    •

    Tia Härkönen

    On hyvä aihe, joka ei sovi tiedotteeksi, mutta mediaa se voisi silti kiinnostaa. Mainiota, mitä vielä odotat? Mieti kuitenkin ensi, mikä on potentiaalinen media aiheellesi ja kuka on paras toimittaja jutun kirjoittajaksi.

    Lue lisää

  • Kriisiviestinnässä ei kannata luottaa vain Hannun Hanhen apuun

    27.1.2021

    •

    Tia Härkönen

    Kriisit tulevat organisaatioille yleensä yllättäen ja odottamatta. Hyvällä etukäteissuunnittelulla ja viestinnän ”käsikirjoituksella” puskistakin tullut tilanne voidaan parhaimmillaan kääntää paremmaksi, vaikka tapahtunut olisi ollut hyvinkin ikävä.

    Lue lisää

  • 3 vinkkiä ansaitun median äärelle

    9.12.2020

    •

    Tia Härkönen

    Ansaittu media kiinnostaa kaikkia. Organisaatiosi uutisen saaminen mediaan on helpompaa, jos mediasuhteet ovat kunnossa. Tämä edellyttää kuitenkin pitkäjänteistä toimintaa median suuntaan. Kärsivällisyys palkitaan, sillä pikavoittoja on mediasuhteissa hyvin harvoin tarjolla.

    Lue lisää

  • Viestintäkampanjan elinkaari voi yllättää iloisesti: 4 vinkkiä kampanjan suunnitteluun

    27.10.2020

    •

    Tia Härkönen

    Kivirakentajien 2018 pyörinyt Suomen matkassa -kampanja on mainio esimerkki siitä, miten vahvalle pohjalle rakennettu tarina voi jatkua kampanjasta ja jopa vuodesta toiseen. Avaintekijä on tietysti aihe ja että sisällöt eivät vanhene liian nopeasti. Lue myös artikkelin lopusta 4 vinkkiä, joiden avulla saat kampanjasi myytyä johtoryhmällenne.

    Lue lisää

  • Toimitusjohtaja LinkedInissä – positiivinen uutinen kantaa

    2.10.2020

    •

    Tia Härkönen

    LinkedIn on kanava sinulle, joka haluat lukea, kuulla ja saada ajatuksia työelämään ja ammatilliseen osaamisen liittyvistä asioista. Muistathan, että voit jakaa siellä myös yrityksesi uutisia. Vallan mainiota, jos olet jopa ko. yrityksen toimitusjohtaja.

    Lue lisää

  • Uskalla pyytää apua somen käyttöön

    20.8.2020

    •

    Tia Härkönen

    ”Tyhmä ei ole se, joka joka pyytää liikaa, vaan se, joka maksaa.” Sosiaalisen median käytössä vanha sananlasku taipuisi ehkä niin, että ”Tyhmä ei ole se, joka pyytää apua, vaan se joka kärsii osaamattomana yksin.”

    Lue lisää

  • Erinomainen tiedote – mitä siihen vaaditaan?

    7.8.2020

    •

    Tia Härkönen

    Erinomainen tiedote on varmasti jokaisen vakavasti työhönsä suhtautuvan viestijän tavoite. ”Vähän-sinne-päin” ei kukaan nykyisessä huomiokilpailussa kovin pitkälle pötki. Kurkkaa koostamamme tarkistuslista ja tiedotteen runko, jonka avulla mallintuu sisällöllisesti kiinnostava mediatiedote.

    Lue lisää

←Edellinen sivu Seuraava sivu→

Copyright © 2024 | info@viestintapalvelu.fi | Y-tunnus 2590924-5